top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

נחל אביב ונחל דישון - טיול פריחה וזרימות בלב הגליל

עודכן: 23 באפר׳ 2022

התקופה של חודש פברואר עד אפריל, במיוחד בחורפים גשומים וטובים הופכת את הטבע שלנו לכזה שמזכיר במשהו את הנופים האירופים של מים ויערות. ויש טיול אחד בגליל שפשוט מושלם לעונה הזו. ההליכה במסלול המתחיל בנחל אביב ומסתיים בחניון נחל דישון מלווה בנופים נפלאים של ערוץ נחל בין מצוקי סלע, פריחה חורפית מרהיבה של כלניות רקפות ושקדיות, ואם החורף טוב אלינו אז גם זרימת מים שהופכים את חווית הטיול במקום ללא פחות ממושלמת.

אורך המסלול שאני מציע לכם פה הוא כארבע וחצי קילומטרים והוא מצריך שני רכבים. מבחינת רמת הקושי, מדובר במסלול לא קשה במיוחד למעט עליה קצרה בתחילתו. אופציה נוספת שאפרט בסיום תתאים למשפחות עם ילדים קטנים יותר שבכל זאת רוצים להנות מהמסלול.

נחל אביב נחל דישון מסלול פריחה
נוף דרמטי בנחל אביב

נקודת ההתחלה של המסלול נמצאת על עיקול חד בכביש סמוך לקיבוץ יראון כפי שניתן לראות בלינק המצורף.

נקודת הסיום של הטיול נמצאת בחניון נחל דישון המוכר גם בוויז.

לאחר שחנינו את הרכב, נחצה במעבר מסודר מתחת לכביש אל תחילתו של נחל אביב במסלול המסומן בצבע כחול. הנחל שאינו זורם רוב ימות השנה, עובר בין שני מדרונות תלולים ומרשימים ביותר. על המדרון הימני נוכל להבחין בעמודי סלע גדולים, שעם קצת דמיון יראו לנו כמו עלמות מגונדרות.

המסלול אינו קשה במיוחד אבל כולל בקטע הזה הליכה בין בולדרים ולא בשביל נוח. בשלב מסויים נטפס במעלה המדרון הצפוני לעבר מערות נחל אביב. המערות שימשו כמסתור בימי המרד ברומאים ונשקף מהן נוף מרהיב אל הנחל והמדרונות הירוקים שמקיפים אותנו. זו גם נקודה טובה להפסקה לארוחת בוקר.

נחל אביב ונחל דישון טיול פריחה בגליל
פריחה חורפית בנחל אביב

מהמערות יורד השביל במתינות אל תחתית הערוץ כשמסביבנו פריחה נפלאה וצבעונית של שלל פרחי העונה. כקילומטר מהמערות נגיע למפגש בין נחל אביב לנחל דישון המסומן בצבע אדום. בנקודה זו נפנה ימינה במעלה נחל דישון.

קטע זה של המסלול עובר על שביל נוח מאוד להליכה לצד זרימת מים ופריחה נפלאה של כלניות ושקדיות בעונה.

טיול פריחה בגליל נחל דישון
נחל דישון בזרימה חורפית לצד הכלניות

לאחר הליכה של כשני קילומטרים לאורך זרימת הנחל נגיע אל חניון נחל דישון, זוהי נקודת הסיום של הטיול שם יחכה לנו הרכב. הקטע האחרון של ההליכה בנחל דישון יפה במיוחד ומשלב זרימה של הנחל בין עצי האורן ואין ספק שבעונת החורף המראה הוא אירופי ויפה.

טיול פריחה וזרימות בנחל דישון
זרימה חורפית בנחל דישון

משפחות אשר מגיעות ברכב אחד, או עם ילדים קטנים שלא יעמדו בהליכה של המסלול השלם, יוכלו להחנות את הרכב בחניון נחל דישון ופשוט ללכת לאורך הנחל כמה שרוצים ואז לחזור חזרה לרכב.

 

אני רק שאלה:

אז כמה זה קשה? כמו שכתבתי, רמת קושי בינונית רק בגלל עליה קטנה למערות בתחילת המסלול.

מתי כדאי להגיע למסלול? בחודשים פברואר -אפריל במיוחד אחרי גשמים.

יש צל? המסלול אינו מוצל והוא אינו מומלץ בחודשי הקיץ

עוד משהו? כן, תשאירו נקי אחריכם וקחו בחשבון אפשרות לחציית הנחלים במים במידה והיה חורף טוב.

אם אהבתם את הפוסט ואתם רוצים לקבל את הפוסטים הבאים ישירות למייל פשוט הכניסו את המייל לרשימת התפוצה בקישור הזה בראש העמוד.

אתם גם מוזמנים בחום לעקוב אחרי באינסטגרם, ממש כיף שם... תבואו!

12,800 צפיות5 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page