top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

סופ"ש בלרנקה - צוללים אצל השכנה

עודכן: 7 באוג׳ 2020


כבר תקופה שתכננתי להגיע ללרנקה כדי לצלול באתר הצלילה המפורסם - הסירה הטבועה "זנוביה" שנחשבת לאחד מאתרי הצלילה המפורסמים בעולם. בניגוד לנסיעת הצלילה הקודמת שלי למלדיבים הפעם זו היתה הפקה זולה ופשוטה יותר.

צלילה באיה נאפה
גן הפסלים באיה נאפה

את הטיול הזמנתי יחד עם חבר טוב וצוללן מדופלם דרך חברת ווילד דייב שממוקמת באילת ושולחת אנשים לצלילות בכל רחבי העולם.

אחרי לילה לבן וטיסה קצרה נחתנו בשדה התעופה בלרנקה שקצת הזכיר לי את נתב"ג רק קטן יותר ושם נאספנו ע"י שרי, בריטית חביבה שעובדת ומנהלת את מועדון הצלילה דייב אין שדרכו יצאנו לצלילות שלנו. מדובר במועדון צלילה ברמה הגבוהה ביותר עם הקפדה יתרה על בטיחות ולוחות זמנים. המועדון מנוהל ע"י שרי ובן זוגה, שני בריטים חביבים שמדברים במבטא בריטי כבד כל כך שלפעמים שכחתי לרגע שאני על אי במזרח התיכון ולא באמצע לונדון. עם הגעתנו למועדון זיהיתי מיד את הזיקה הבריטית גם של המדריכים במקום וכדי לשבור קצת את הקרח הכרזתי מיד כמה אני אוהב את נבחרת אנגליה שעד כה ניצחה במונדיאל שהתקיים באותה תקופה. כדי להנחית אותי לקרקע מבשרת לי שרי שהמדריך שלנו רוברט, הוא דווקא פולני ואני נזכר שנבחרת פולין דווקא הפסידה לסנגל המפתיעה ומקווה לא להתקל בנקמה פולנית קרירה במעמקי הים.

צלילה בלרנקה צלילה בזנוביה
קרנבל של דגה מתחת לים

ארבע צלילות צללנו עם רוברט הפולני החביב, מדריך מנוסה מאוד מלא באינפורמציה וטיפים של מקצוענים. שתיים מהן באזור איה נאפה בשני אתרים מרהיבים של מערות תת קרקעיות ובגן פסלים תת ימי על גבול הסוריאליסטי. הראות במים היתה לא פחות ממדהימה וכמות הדגה הפתיעה אותנו לטובה. מוזר לחשוב שהים שלהם הוא הים שלנו רק נקי, שקט צלול ובעיקר נטול מדוזות ומלא בדגים.

ביום השני צללנו פעמיים באתר שלשמו הגענו - אוניית הזנוביה הטבועה. אני חייב לומר שלא ציפיתי לחוויה עוצמתית כל כך. האניה עצומה בגודלה שוכבת על צידה בעומק 40 מטר מתחת לפני הים. על סיפונה סחורות שונות וגם משאיות צבאיות שהיו בדרכן לסוריה. האגדה מספרת שדווקא המוסד הטביע את האוניה העצומה כדי לגנוב ממנה אורניום שהיה בדרכו לסוריה. כך או כך הצלילה בתוך מסדרונות האניה ולצידה מרגישות לי קצת כמו לצלול בתוך גורד שחקים תת מימי. אני מרגיש כמו סרדין קטן ומתפעל מכניסת קרני השמש אל חושך הספינה דרך מה שהיה פעם חלונות שהשקיפו אל הים. המפגשים בין האור לצל במעמקי הים מייצרים גווני כחול שלא חשבתי שקיימים, מופלא! גם בזנוביה הראות מתחת לפני הים נדירה, ואנחנו מוקפים בכמות אדירה של דגים מסוגים שונים. ברור לי לגמרי מדוע האתר נחשב כאתר מוביל בעולם בתחום הספינות הטבועות ואני משוכנע שעוד נגיע אליו שוב.

צלילה בזנוביה צלילה בלרנקה
הזנוביה הטבועה - כמו לצלול בתוך גורד שחקים ענקי

ומה מעל המים? קצת על לרנקה...

האמת היא שקפריסין אף פעם לא היתה יעד מועדף עבורי. ביקרתי בה פעם כשנסעתי אחרי קבוצתי האהובה והירוקה למשחק קסום נגד מנצ'סטר יונייטד ומאז קפריסין לא ממש עלתה אצלי בשורת החיפוש בגוגל.

התחושה הראשונה כשנכנסים ללרנקה היא שהגענו למקום שהוא קצת נהריה, קצת יפו וקצת הקריות לא משהו אטרקטיבי במיוחד ולא הטייפקאסט של עיר ים תיכונית שהיה לי בראש. אני חייב לומר גם שהתחושה הזו משותפת לעוד כמה אנשים שדגמתי בנושא. למראית עין מדובר בעיר אפורה ולא מעניינת במיוחד.

אבל במהלך השהות שלנו בלרנקה מצאנו עיר חביבה מאוד אם בא לכם לבלות סוף שבוע באווירה יוונית-ים תיכונית-בואכה אירופית.

נתחיל מהחוף המדהים, כבר הזכרתי קודם שהים הוא אותו ים אבל המים לא אותם מים. קו החוף של לרנקה מציע מים צלולים ושקטים עם המון מרחב ומקום. החופים נקיים ומטופחים ומלאים בכסאות ושמשיות להשכרה (7.5 יורו ליום ואפשר ללכת ולחזור כמה שרוצים). ישנם גם חופים שאליהם אפשר להגיע עם ציוד משלכם בחינם.

קו אחד במגמה מערבה, ממש מעבר לכביש- טיילת וקו מסעדות ובתי קפה מרשים במיוחד. לצד מסעדות לבנוניות ניתן למצוא בתי קפה מערביים, מסעדות דגים וגם את הרשתות האמריקאיות המוכרות. כמעט כל המסעדות היו ערוכות בצורה מושלמת לשידור משחקי המונדיאל באווירה קוסמופוליטית עם תיירים אירופים קולניים מה שהפך את הצפיה לכיפית במיוחד. אבל הקסם האמיתי של העיר הוא דווקא מגמה נוספת מערבה אל תוך הסמטאות הצרות והציוריות של העיר (החלק היפואי שלה אם תרצו). שם, ממש כשמתחיל להחשיך נפתחים להם שלל ברים ומסעדות קטנות באווירת בילויים מושלמת. הברים שוקקים בבליינים ובלייניות מכל העולם באווירה נעימה ובטוחה. הסמטאות משרות אווירה מאוד מיוחדת ונחמד גם להסתובב בין הברים גם אם לא בא לכם לשבת באחד מהם.

צלילה ובילויים בלרנקה
עוד מעט לא יהיה מקום להכניס סיכה

אני מניח שיש גם אתרים ביקור קצת יותר "קלאסיים" בעיר כמו כנסיית סנט לזרוס ואגם המלח שבחורף מהווה נקודת ריכוז לפלמנגואים... אבל לא ממש התמקדנו בהם בביקור שלנו בעיר.

הנה כמה המלצות ממוקדות לבילוי בעיר- מלון- אנחנו שהינו במלון ליבאדוטיס ממש בלב העיר. שני לילות בחדר גדול יחסית עלו לנו 160 יורו. המלון ממוקם חמש דקות הליכה מהחוף, דקה הליכה מכנסיית סנט לזרוס ושתי דקות הליכה מסמטאות הבילויים של העיר. ארוחת הבוקר שהוא מציע בסיסית אבל עושה את העבודה. המלון היה נקי מאוד, השירות בקבלה היה אדיב ובהחלט מומלץ לשהיה בעיר.

מקום לשתות- באחד הערבים ישבנו ב-savino rock bar. המקום נמצא בסימטה ציורית ויפה ומציע אלכוהול בלבד. ניתן להזמין המבורגרים ממקום סמוך או להביא אוכל בעצמכם. אחרי כוס של אוזו המקום אפילו התחיל להסתובב לי סביב הראש... בבר אווירה צעירה וכיפית, מוזיקה טובה וכמובן (עם עוד לא הזכרתי) אלכוהול איכותי ושלל בירות.

חיי לילה ופאבים בלרנקה
הנה, התמלא...

לאכול דגים-בהמלצת אנשי הקבלה במלון הגענו למסעדת ocean basket. מדובר ברשת מסעדות דגים שמציעה שלל מנות מהים במחיר נוח מאוד. ארוחה של סלט יווני גדול, שתי בירות גדולות, מנת אנשובי (מעולה!) ושתי מנות גדולות של קלאמרי ושרימפס על הגריל עלו לנו סה"כ 40 יורו. מעבר למחיר המצחיק, היה באמת טעים ושנינו ליקקנו את האצבעות (לא אחד לשני...) במקום להשתמש במגבונים הלחים שהגישו לנו בתום הארוחה.

החוף של לרנקה

לאכול המבורגר- באחת הסימטאות מצאנו בצהרי היום האחרון שלנו בעיר את bigbun burger המבורגריה קטנה ומשפחתית שמציעה מספר המבורגרים מיוחדים. הקציצות טריות ונעשות במקום מוגשות עם מנה גדולה של צ'יפס ובירה מהחבית. שני המבורגרים צ'יפס ושתי בירות גדולות עלו לנו 10 יורו לאדם. אל תפספסו את ההמבורגר חלפיניו שלהם...

שופינג-לרנקה היא לא בירת שופינג שתפיל אתכם מהכיסא, ובכל זאת אפשר למצוא מספר רשתות מוכרות וחנויות בגדים וספורט. המחירים לא זולים יותר מהארץ, אבל תמיד אפשר למצוא מה לקנות אם מתאמצים. אזור הקניות הקרוב לחוף מרוכז ברחוב zinonos kitieos.

ועוד כמה פרטים טכניים-

שדה התעופה נמצא 10 דקות נסיעה מהעיר, מונית אל השדה עלתה לנו 15 יורו. בסמוך לעיר מספר מקומות ששווה להגיע אליה כמו העיירה איה נאפה. הכפר מוכר בעיקר בגלל מסיבות לצעירים שמתקיימות בו אבל באזור שלו המון חופי מפרצונים מדהימים וקסומים. בדרך לשם ראיתי מהרכב של מועדון הצלילה גם פארק מים גדול. המחיה בעיר זולה יחסית בכל מה שקשור למסעדות אבל חנויות הבגדים והדיוטיפרי לא יותר זולים מהארץ.

לסיכום, לרנקה היא עיר חביבה ביותר שנמצאת מרחק שעת טיסה מישראל במחירים זולים יחסית. אפשר לבלות בה בכיף סופ"ש זוגי או משפחתי ולהנות מהים המעולה ומאטרקציות נוספות בסביבת העיר. לצוללים לרנקה היא גן עדן אמיתי. האווירה בעיר חצי יוונית חצי ים תיכונית כלומר - שמח תוסס וטעים, והמקומיים נחמדים ושמחים תמיד לעזור.

אם בא לכם להתרענן בזול, לאכול טוב ולהנות מים מושלם בלי להתיש את עצמכם בטיסה ארוכה, סעו ללרנקה.

אם אהבתם את הפוסט, אתם מוזמנים להרשם לניוזלטר ולקבל את הפוסט הבא בבלוג ישירות למייל שלכם.

וגם לעקוב אחרי באינסטגרם, כי שם אני ממש יכול לתקשר איתכם וכי כיף שם

565 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page