top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

ארבעה טיפים מועילים לאיתור פינות חמד בחו"ל

עודכן: 19 בספט׳ 2020


אלו מכם שטסים הקיץ לחו"ל, ודאי נמצאים ביישורת האחרונה של תכנון הטיול. אני באופן אישי מתחיל את התכנון אי שם בינואר ולאורך החודשים בונה אותו שלב אחר שלב. על תכנון טיול בחו"ל כבר כתבתי בעבר והפעם רציתי לספר לכם איך אני מוצא מקומות פחות מוכרים לטייל בהם בחו"ל.

אחד הדברים ששמים אליהם לב די מהר הוא, שכולם הולכים עם הזרם. תעירו אותי באמצע הלילה ואמנה על עשר אצבעות את עשרת המקומות הכי ידועים בהולנד לקהל הישראלי. תיפסו אותי באמצע ריצה ואספר לכם בדיוק מהו המסלול הישראלי באוסטריה או ביער השחור.

בעידן האינטרנט, קבוצות הפייסבוק ושאר המדיות מידע רב עובר בין המטיילים אבל אם מתבוננים היטב ניתן לראות שבד"כ אלו אותם מקומות שחוזרים על עצמם.

והרי מגוחך לחשוב שמה שיש לאוסטריה להציע הם רק האתרים הכתובים בספר המשפחה המטיילת (המצויין לכשעצמו). מרבית היעדים הם כאלו שמציעים המון פעילויות ומסלולי טיול הרבה מעבר למה שבד"כ מוכר למטייל הישראלי הממוצע (ולתיירים בכלל), שמסתמך בד"כ על אותם מקורות מידע.

אז איך בכל זאת, אפשר למצוא גם אתרים פחות מוכרים לישראלים? או פחות מוכרים בכלל לתיירים מכל העולם? איך אפשר למצוא את אותם מסלולי טיולי מיוחדים ויפים שקיימים שם ופחות עולים בחיפוש פשוט בגוגל.

הנה כמה מהדרכים שתמיד עובדות לי-

חיפוש באינסטגרם

אומרים שאינסטגרם זה הדבר הבא, והאמת זו אחלה אפליקציה (ואתם מוזמנים לעקוב אחרי שם כמובן). מעבר לאפשרות לעקוב אחר הסלב המועדף עליכם האפליקציה מאפשרת גם לחפש סביב מקומות ואזורים שמעניינים אתכם.

מה שאני עושה זה מחפש ומתחבר לחשבונות הרשמיים של האזורים שבהם אטייל. מיד עם ההתחברות, מציעה האפליקציה אפשרויות נוספות דומות ומכאן אני מתחיל להתחבר לבלוגרים וטיילים מקומיים שצצים מהר מאוד כהצעה של האפליקציה עבורי. ושם חברים, נמצא הזהב... כי בד"כ החבר'ה האלו המקומיים מכירים טוב את השטח ומגיעים למקומות פחות מוכרים ומתויירים. ואז, כשאחד מהם מעלה תמונה של מקום שנראה לי אני פשוט רושם לעצמי את שם המקום לחיפוש גוגל פשוט או להמשך החיפוש באינסטגרם. בעידן התיוגים אפשר גם לחפור ממש ולחפש תמונות של מקום מסויים ע"פ התיוג עצמו ולעקוב אחר התיוג בדיוק כמו שעוקבים אחר חשבון. כך לפעמים אני עוקב אחר אותו אגם או אותו הר במשך החורף כולו עד הקיץ, ומבין כמה שלג ירד? כמה מים יש שם בקיץ ועוד מידע חשוב.

בייסיק- תפתחו מפה

מרוב טכנולוגיות שמקיפות אותנו, ופורומים וספרים ומומחים שכחנו את הבייסיק. והבייסיק הוא לפתוח מפה ולהסתכל עליה, יודעים מה... גם גוגל מאפס יעבוד. חפשו את מקום הלינה שלכם ובצורה הכי פשוט תסרקו את השטח שמסביב. מצאתם אגם קטן? פסגה מושלגת? הקלילו את השם שלהם בגוגל ותגלו עולם חדש. דרך נוספת לאתר נקודות עניין היא לפתוח את גוגל ארת' ולחפש הצטברות של תמונות באזור הלינה שלכם. בד"כ אלו המקומות היפים שמצולמים הכי הרבה והרבה מהם פחות מוכרים.

בהולנד השיטה הזו הביאה אותנו לפארק טבע נפלא, שם שטנו בסירות בין תעלות ועופות מים וקינחנו בשבילון קצרצר שמסביר על חיי הבונה בנהרות. היינו בפארק הזה אנחנו וההולנדים, לא נצפו תיירים בזמן השהות שלנו בפארק.

אל תצמדו לעברית

בהמשך ישיר לסעיף הקודם, עשו את החיפושים שלכם באנגלית. חיפוש בעברית מגביל מאוד ובד"כ יביא אתכם לאותם מקומות. אבל חיפוש באנגלית יביא אתכם לאתרי טיול עולמיים, או מקומיים אבל בכל מקרה אתרים כאלו שלא תחשפו אליהם בחיפוש בעברית. בד"כ האתרים האלו הם בדיוק המקום להתחיל לחפור ולחפש. אם אתם ממש הרפתקנים אל תרתעו מאתרים מקומיים בהולנדית, גרמנית או כל שפה אחרת. בעידן התרגום של גוגל השפה היא לא מכשול. אחד האתרים הטובים ביותר שמצאתי הוא ויקי לוק אתר אדיר לכל פעילויות האאוטדור האפשריות בכל העולם. האתר סטייל ויקיפדיה הוא אתר פתוח בו כל אחד יכול לעלות תוכן (מסלול, אתר צלילה, דרך לאופניים וכדו...) ניתן לחפש במפה ולסנן לפי רמות קושי, סוג הפעילות אורך וכו... ולהגיע לאין סוף מסלולי טיול מצויינים וכמובן, לא מוכרים לאתרי התיירות הקלאסיים. בפירינאים התגלגלתי מהאתר הזה למסלול נפלא ולא ממש מוכר בפארק אורדסה, ולאגם קסום בצד הצרפתי.

גם לאזורים, המחוזות והכפרים בחו"ל יש בד"כ אתר משלהם ובו המון הצעות למסלולי טיול ופעילות שגם הם ברוב המקרים פחות מוכרים למטייל הישראלי ובכלל.

כמובן שהיום לגוגל יש חוות דעת, ציונים ותמונות כמעט לכל חור בעולם מה שיעזור לכם מאוד בחיפוש אחר המקומות שאיתרתם באותם אתרים זרים או באינסטגרם.

הסתמכו על המקומיים

כמה פעמים נסעתם לצימר בגליל וקיבלתם הצעה מצויינת לטיול מבעל הצימר שבחיים לא הייתם מגיעים לשם לבד?

אז אותו דבר רק בחו"ל. דעו לכם שזה הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לכם בעניין הזה. המקומיים חיים את השטח, וגם לפעמים אוהבים להתחמק מאזורי תיירות הומים ועמוסים. שלוש פעמים הסתמכתי על המארח המקומי ושלוש פעמים הגעתי למקומות קסומים שלא היה לי סיכוי להגיע אליהם לבד- ביער השחור היו אלו מפלי צוויריבך המדהימים בלב היער, באלפים הצרפתיים זה היה אגם אלריון המקסים והשקט, ובפירינאים אלו היו בריכות שכשוך נפלאות על צלע הר ומול נוף מושלם.

לסיכום-

תזכרו, שהעולם גדול ורחב ושאם רוצים להגיע למקומות מיוחדים באמת צריך טיפה להתאמץ ולצאת מחוץ לקופסא, לא לפחד משפות זרות ולסמוך על המארחים שלכם.

הנסיון שלי הוכיח דבר אחד- המאמץ הזה משתלם, ואין כמו לטייל לבד לבד, רק אתם והמשפחה שלכם לצד פלג מים צלולים בלב יער ולהרגיש שכאילו לרגע, אתם לבד בעולם.

אם אהבתם את הפוסט הזה, אתם מוזמנים להרשם לקבלת הפוסטים הבאים למייל שלכם- בראש העמוד בתיבה בצד שמאל. וחוץ מזה יש גם אינסטגרם וממש כיף, שם... מוזמנים לעקוב גם שם.


1,518 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page