top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

חמישה טיפים מועילים לתכנון טיול משפחתי בחו"ל

עודכן: 19 בספט׳ 2020


אני זוכר שלפני כמה שנים ניגשתי לתכנן את הטיול הראשון שלנו כמשפחה בחו"ל. זה היה טיול ליער השחור (איך לא) ומהר מאוד הבנתי שלא מדובר בתכנון של גיחה לכרמל או לגליל. הבנתי שכדי להצליח לתכנן טיול משפחתי מוצלח בחו"ל צריך להשקיע קצת יותר מחשבה וירידה לפרטים.

מאז היער השחור כבר הספקנו לבקר בהולנד, האלפים הצרפתיים והפירינאים ואני חושב שבכל טיול למדתי משהו חדש שעזר לי לתכנן את הטיול כמו שצריך.

אז הנה, לאלו מכם שכבר עובדים במרץ (לא החודש, אלא מצב הצבירה) על החופשה המשפחתית השנתית בחו"ל, חמישה טיפים מועילים לתכנון טיול משפחתי בחו"ל.

האלפים הצרפתיים
נוף טיפוסי באלפים הצרפתיים

בחירת היעד

כאן הכל בעצם מתחיל. למעשה, בחירת היעד היא ההחלטה הכי חשובה שתקבלו לקראת הטיול שלכם. כמות היעדים, הערים האזורים וחבלי הארץ היא עצומה. והיום בעידן עודף המידע קשה מאוד להחליט לאן לנסוע, במיוחד אם זו הפעם הראשונה שלכם.

מעבר לשיקולים טריוויאלים וברורים כמו תקציב הכל בסופו של דבר מסתכם בשאלה אחת קטנה- איזו משפחה אתם? תשובה טובה לשאלה הזו והנה לכם חצי מהעבודה בבחירת היעד. כי חובבי השופינג והערים לא ממש ימצאו מה לעשות ביער השחור או בנורבגיה.

האלפים הצרפתיים
מכייפים באלפים הצרפתיים

שאלה משפיעה נוספת בבחירת היעד היא - איך נראות החופשות שלכם בארץ?- בטן גב? צימר הררי בגליל? עוד סוגיה סופר רלוונטית היא בני כמה הילדים? הקטנים, נניח עד גיל שלוש סביר שיהנו בכל מקום שתקחו אותם. אגם עם ברווזים, ערוץ נחל וגינת שעשועים בהחלט תספק את הקטנים ובעיקר תאפשר חופש פעולה יחסי להורים. אבל ככל שהגיל עולה כך גם אופי הבילוי משתנה והרצון לבלות בפארקי שעשועים גדולים, חוויות אקסטרים שונות ומשונות הופך להיות רלוונטי יותר ויותר וכך עולה גם הצורך להתחשב ברצונות הילדים.

בחירת מקום לינה ואופי הטיול טיולים בחו"ל מתחלקים לשני סוגים- טיולי כוכב וטיול מתגלגל. טיול כוכב הוא כזה שבו חוזרים בכל יום לאותו מקום לינה, ומאפשר לכסות שטח מוגבל יחסית בצורה נוחה. טיול כוכב יתאים למשפחה עם ילדים קטנים יותר ולא מצריך אריזות יומיות במהלך הטיול. בטיול מתגלגל עוברים מקום לינה מדי יום או יומיים והוא מאפשר לכסות שטחים גדולים יותר, ויתאים למשפחות עם ילדים גדולים יותר. ויש גם בין לבין- טיול של מספר כוכבים של 3-4 ימים שבו אפשר להנות מכל העולמות.

ערסל וחצר בפירינאים הספרדיים
צימר קצת הזוי שמצאתי בפירינאים הספרדיים

הנה מספר שאלות שכדאי לכם לשאול את עצמכם בנוגע ללינה:

מה מרחק הלינה משדה התעופה? כי נסיעה של 4 שעות אחרי לילה לבן בטיסה היא לא חוויה נעימה כל כך.

האם בכפר או בעיירה סופרמרקט גדול או מכולת שבה ניתן להצטייד במצרכים?

האם המקום מבודד, כך שבתחילת וסוף כל יום יש צורך בנסיעה ארוכה רק כדי לצאת מהכפר אבל ניתן להנות משקט ופסטורליה נדירים, או שמקום הלינה דווקא קרוב לדרך ראשית?

האם למקום המלצות? דעו לכם שחוץ מהתייעצויות בפייסבוק העולם מלא באתרים שהם לא בוקינג ובהם חוות דעת של אנשים מכל העולם על אתרי לינה. אחד הדברים שלמדתי הוא שאנחנו הישראלים ביקורתיים הרבה יותר מאזרחי העולם הגדול (זה לא מדעי אבל זו תחושה מבוססת).

האם הכפר או השכונה מוזנחים או מטופחים האם נעים להסתובב בהם בשעות הערב? פשוט כנסו לגוגל סטריט וויו והסתכלו בעצמכם.

כמה מסעדות ומקומות בילוי יש בכפר?

למשפחות עם ילדים קטנים יחסית עדיף לטעמי לבחור לינה בחוות חקלאית וכפריות. לנו יצא להתנסות בחליבת פרות, האכלת כבשים, השתוללות בעליית גג מלאה בקש וסתם שיטוט חסר מטרה בשדות אינסופיים בקרבת הבקתות שבהם ישנו. למשפחות עם ילדים מתבגרים עדיף ללון במקומות קרובים יותר לעיירה הראשית של האזור.

בית חווה ביער השחור
בית חווה טיפוסי ביער השחור- מומלץ למצוא אחד כזה

דבר אחרון וחשוב לגבי לינה, כדאי מאוד להזמין מוקדם ככל הניתן. כמה מוקדם? עבדכם הנאמן יודע כבר בדצמבר איזה פסגת הר תקבל את פניו בבוקר באוגוסט. ככל שמתקרבים למועד החופשה, המקומות הטובים נחטפים במיוחד באזורים נחשבים ומתויירים במיוחד.

בחירת הטיסה

אחרי שפתרנו את סוגיית היעד והלינה, חשוב להחליט על הטיסה. גם פה המחיר הוא שיקול חשוב שאין לזלזל בו במיוחד כשמדובר במשפחה.

ועדיין לפעמים תמורת מחיר מעט יותר גבוה יהיה ניתן להשיג טיסה בשעה נוחה יותר. גם פה, בסופו של דבר אופי וגיל המשפחה קובע.

למשפחה עם ילדים קטנים לא אמליץ לטוס בטיסת לילה או בכזו שיוצאת מוקדם בבוקר מנתב"ג. לעומת זאת משפחה קצת יותר בוגרת בגיל תוכל לעמוד במאמץ של לילה עם פחות שינה לפני ההגעה ליעד.

אחת הדרכים להוזיל טיסות היום היא לטוס עם קונקשן. גם במקרה הזה הייתי נזהר. לא כל כך בגלל הטרטור שכרוך בכך אלא בגלל שקונקשן קצת מעלה את הסיכוי לאיבוד של מזוודה או ציוד (פרנואיד שכמוני...)

אבל שוב, במקרה הטיסות בסופו של דבר למחיר יש משקל גבוה מאוד שלפעמים קובע עבורינו את מאפייני הטיסה. גם בנושא הטיסות כמו בלינות כדאי מאוד להזמין טיסות מוקדם במיוחד אם אתם מתכננים לטוס בשיא העונה (יולי/אוגוסט/חגים).

חלוקת הימים

זה לב הטיול, ופה חשוב להשקיע הרבה מחשבה.

יש כמה עקרונות וכללי ברזל שהגדרתי לעצמי במהלך השנים ואני ממליץ לכם לאמץ אותם-

+ביום הראשון נוחתים, מתארגנים ומתאקלמים. לא מתכננים הרפתקאות מורכבות מדי.

+ביום האחרון, לוקחים את הזמן ונהנים מהשעות האחרונות בחו"ל. בד"כ זה יום עמוס בטרטורים ולכן גם היום הזה צריך להיות נינוח וקליל בלי הרפתקאות.

+עקרון "יום כן יום לא" - כלומר אחרי יום קשה יחסית יגיע יום מרווח ואיטי יותר.

+זכרו שמדובר בחופשה- מלשון חופש. מרדף אין סופי אחר אטרקציות במטרה לסמן V ולהעלות תמונה לרשת או כדי להצדיק את כרטיס ההנחות שקניתם בכסך רב - הם לא חופשה. הפתגם הידוע "תפסת מרובה לא תפסת מאוד רלוונטי פה".

+בהמשך לסעיף הקודם, שתי אטרקציות/פעילויות ביום זה בד"כ מספיק. בבוקר טיול או פעילות מרכזית אחרת ובצהריים פעילות קצרה יותר וקלילה יותר.

+תחליטו מה לא עושים, אין ספק שזה אחד הדברים הכי קשים. ומצד שני קבעו עוגנים שאותם בטוח תעשו. לדוגמא, בקיץ האחרון ראפטינג שעשינו בפירינאים היה אחד ההצלחות של הטיול ולכן באוסטריה בקיץ הקרוב החלטתי שעל ראפטינג אני לא מוותר בשום מקרה.

+תקשיבו למקומיים- את ההמלצות הכי טובות קיבלתי מהמארחות שלי בצרפת וגרמניה. המלצה לטיול שמגיעה ממקומי היא המלצת זהב ומהנסיון שלי אי אפשר לפספס עם המלצה כזו.

טיפים למתקדמים

+חיפוש באינסטגרם- החלטתם על יעד? התחברו לחשבונות הקשורים אליו באינסטגרם ודרכם גם למקומיים שחיים באזור. סביר להניח שתוכלו למצוא בדרך הזו לפחות מקום אחד לא מתוייר ולא מוכר אבל לא פחות יפה.

+חיפוש לינה בגוגל- נסו להגיע לאתרים מקומיים ע"י חיפוש בשפת המקום (באמצעות גוגל טרנסלייט). חיפוש מחרוזות כמו "לינה כפרית ב..." או "בתי חווה ב..." בשפה המקומית יביאו אתכם לאתרים טובים ואמינים לא פחות מבוקינג ואולי אפילו יותר.

+הסתמכו על תמונות בגוגל ארת'- חפשו מקבצי תמונות בגוגל ארת' כדי למצוא אתרי טיול ובילוי לא שגרתיים. תזכרו שכמות אתרי הטיול באוסטריה נניח, היא כמעט אין סופית ובטח מגוונת יותר ממה שמופיע באתרים הישראלים. בשיטה הזו הצלחתי למצוא כבר לפחות שלושה טיולים שלא קראתי עליהם מילה בעברית והיו פשוט מושלמים.

 

לסיכום, תכנון טיול משפחתי בחו"ל הוא משימה לא פשוטה אבל בהחלט מהנה. לי באופן אישי זה חלק בלתי נפרד מהטיול. זכרו שהמטרה היא להנות, ולהרגע. נסו להתחבר למקומיים גם בשלב חיפוש הלינה וגם במהלך הטיול עצמו. אני מקווה שעזרתי קצת וכמובן שאני תמיד שמח לעזור ולענות על שאלות. אתם מוזמנים לשתף את הפוסט ולהרשם לקבלת הפוסט הבא ישירות למייל שלכם ממש כאן.


862 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page