top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

עין תינה ועין דיבשה - שני טיולי מים חביבים לילדים

עודכן: 31 ביולי 2020

טיולי מים קצרים שמתאימים גם לילדים הם מצרך נדיר במדינתנו המזרח תיכונית. על מורדות הגולן בקטע שבין צומת גדות לקיבוץ גונן, מסתתרים שני מסלולי מים קצרים ונהדרים למשפחות עם ילדים. כתבתי מסתתרים רק כי זה נשמע טוב, שני מסלולי המים האלה די מוכרים וסביר שיהיו עמוסים בשבתות וחגים כך שאם אתם יכולים מומלץ להגיע אליהם באמצע השבוע או בשעות אחר הצהריים ובטח לא בחול המועד.

עין תינה מסלול מים לילדים בצפון
אני ו"והמפל" בעין תינה...

שני המסלולים - עין תינה ועין דיבשה (שנקרא גם הדרבשיה) הם מסלולי הליכה במעלה יובל מים שבד"כ זורם כל השנה ובמיוחד לאחר החורף. שני המסלולים מתאימים למשפחות עם ילדים אבל עם הבדל אחד. בעוד עין תינה מתאים עם ילדים גדולים יותר (נגיד מגילאי 6 ומעלה) עין דיבשה מתאים ממש עם ילדים קטנטנים מאחר והמים שם מגיעים במקרה הטוב לגובה הקרסול של אדם מבוגר.

עין תינה

כדי להגיע נכוון את גברת וויז ל"חניון עין תינה", אם אתם עם רכב פרטי רגיל זה המקום שלכם להשאיר את הרכב. מהחניה נצעד בשביל לא מוצל אבל רטוב מפעם לפעם בערך 800 מטרים עד שנגיע לתחילת השביל הרטוב ממש סמוך לחורשת אקליפטוסים. אגב, אם תגיעו מכיוון דרום תזכו לנסוע באחד הכבישים היפים בארץ לדעתי בשדרת אקליפטוסים רומנטית ויפה.

מכאן נכנס למים עמוקים יחסית (בערך עד גובה מותניים של מבוגר) ולאחר מכן נתחיל לטפס במעלה הזרימה כשמפעם לפעם נצטרך לטפס ולעבור בולדרים ומספר מדרגות סלע כשהזרם שוצף וקוצף מולינו. זו חוויה נהדרת היא לא קשה מדי אבל מצריכה תשומת לב מחשש להחלקה (וכדאי להגיע עם נעליים סגורות או סנדלי טיולים למסלול הזה).

עין תינה טיול מים לילדים בצפון
זרימה טיפוסית בעין תינה

לאחר טיפוס לא ארוך מדי נגיע אל שיא הגובה ממנו נשקף עמק החולה היפה. זו גם הנקודה בה נובע המעיין, טוב לא בדיוק... מדובר יותר בצינור שמשחרר עודפי מים של החקלאים באזור ואיך שהוא קוראים לדבר הזה מפל. כן מפל או לא מפל, אל תהססו ופשוט תדחפו את הראש מתחת למים הקרירים והצוננים.

חשוב רק לציין שהצינור לא תמיד פעיל, בעיקר אחרי חורפים ללא גשם ולעיתים בסוף הקיץ. אחרי שנסיים להנות מהנוף ומה"מפל" נחזור באותה דרך אל הרכבים. בעקרון יש גם דרך עוקפת ויבשה אבל זה פוסט על טיול מים כך שלא אספר עליו, תאלצו לחפש אותו לבד זה לא קשה.

עין דיבשה

המסלול הזה נמצא ממש מספר דקות נסיעה מצפון לעין תינה, וכמו שכבר כתבתי זה טיול מים מושלם עם ילדים קטנים ממש ולא דומה למסלול בעין תינה.

כדי להגיע נכוון את גברת וויז ל"חניון עין דיבשה". שימו לב שהחניה מהצד הנגדי של הכביש ויש לחצות מאוד מאוד בזהירות.

לאחר חציית הכביש נפנה שמאלה לכיוון הערוץ הזורם ונצעד במעלה הזרם. לאורך המסלול יש כמה נקודות עצירה חביבות בצל בתוך המים, תעצרו וקחו את הזמן כי המסלול לא ארוך. המים לאורך המסלול בעין דיבשה לא עמוקים כמו שכבר ציינתי, אבל אלו מכם שמגיעים עם מנשא גב שימו לב שיש כמה נקודות של מעבר בתוך "מנהרות פטל" אז זהירות.

עין דיבשה מסלול מים לילדים קטנים בצפון
עין דיבשה - המים רדודים ומתאימים לקטנטנים

אחרי עשר דקות הליכה נעימה במים הרדודים נגיע לסוף המסלול אל טחנת קמח עתיקה ומשוחזרת. במקום גם פינת הנצחה לזכרו של רס"ן צפריר בר אור, אשר נהרג מפגיעת טיל במבנה בו שהה במהלך מבצע צוק איתן.

בטחנת הקמח ניתן ממש לראות כיצד הפעילו המים את גלגל המים ובהמשך את אבני הריחיים לטחינת גרעיני החיטה - קשר של חיים בין מים לחיטה, ולצידו פינת הנצחה לחלל צה"ל.

לאחר שנסיים את השהיה הנעימה בטחנת הקמח נחזור באותה דרך במורד הזרימה לחניה.

 

אני רק שאלה:

יש צל? עין דיבשה מוצל, עין תינה פחות.

כמה הולכים? יחסית מעט. בעין תינה כקילומטר וחצי, בעין דיבשה 10 דקות הליכה.

יש שולחנות לפיקניק? בשני המסלולים אין, אבל לא רחוק משם חפשו את חניון הדרדרה שבו תעלות מים, צל ושולחנות פיקניק.

כמה עמוס? בשבתות וחגים יכול להיות עמוס מאוד.

עוד משהו? כן! בבקשה בבקשה תשאירו את המקום נקי. ואם בא לכם אני אשמח אם תעקבו אחרי גם באינסטגרם או תרשמו לבלוג בראש העמוד לקבלת הפוסט הבא ישירות למייל.



9,014 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page