top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

עין מג'נונה - המעיין המשוגע בלב הגליל

עודכן: 28 בינו׳ 2022

עדכון: נכון לתאריך 25.1.22 הבריכה מלאה. אני תופס מעצמי אחד שמכיר כמה מקומות בארץ אבל רק לאחרונה יחסית התוודעתי למקום מוזר בגליל עם שם שבאמת חשבתי שמישהו המציא. השמועה שהגיעה לאוזני סיפרה על מעיין מיוחד בלב הגליל המערבי שמתפרץ לו רק בשנים ממש גשומות, השם של המעיין "עין מג'נונה" יעני המשוגע. בעברית זכה המקום לשם נטול כל סקס אפיל "עין יפעם" משום הפעימות בהן בוקעים המים מן ההר. מאחר והמעיין הוא לא מעיין שכבה שנובע כל השנה אלא מעיין פועם שנובע רק כאשר מאגרי מים תת קרקעיים מתמלאים ופורצים החוצה אין מה להגיע למעיין הזה בתחילת החורף או בקיץ. ולכן, חשוב לברר לפני שמגיעים לעין מג'נונה אם יש בו מים נכון לנקודת הזמן בה אנו מתכננים ביקור במקום.

עין מג'נונה - עין יפעם מעיין בגליל המערבי
הפנינה הכחולה של הגליל - עין מג'נונה

בשלב מסויים התחלתי גם לראות תמונות של המעיין המג'נון וליבי נפעם. בריכה ובה מים כחולים וצלולים השוכנת בין רכסי הרים בלב עמק ירוק ויפה, נראה כמו אחלה סט לפק"ל קפה כמה עוגיות וסלפי איכותי לאינסטגרם. אז יש מקום כזה! חשבתי לעצמי ומיד ניסיתי לבדוק מה כותבים בוויז כדי להגיע אל המעיין המשוגע והמשגע הזה. ואז גיליתי שאין למקום עדיין תיוג ראוי בוויז, וזה חברים, כבר היה דבר משמעותי מאוד מבחינתי. כי בניגוד לקהל הכללי, אני מעריך מקומות שכדי להגיע אליהם צריך קצת להתאמץ. להסתכל על שלטים, לשאול עובר אורח מתי ולאן לפנות בצומת ולא לנסוע על עיוור עם הקול המתכתי והלא נעים של הגברת בוויז.

אחרי כמה בירורים נוספים והצצה במפות יצאתי לדרך. זה היה אחד מימי אפריל בהם הובטח על ידי החזאים שרב שאיפה שהוא התמסמס והפך דווקא ליום סגרירי ואפור בדיוק כמו שאני אוהב.

נחל בית העמק בדרך לעין מג'נונה - עין יפעם
מצוקי גיתה הפראיים משקיפים על הנחל

עין מג'נונה נמצאת בלב הגליל המערבי בין הכפרים הדרוזים ירכא ויאנוח-ג'ת על תוואי ערוץ נחל בית העמק. כדי להגיע אל המעיין נכוון את וויז (טוב נו... ויתרתי לעצמי) לכפר יאנוח-ג'ת בגליל. משם עלינו לנסוע לכיוון הכפר ירכא אשר נמצא מדרום ליאנוח, ושם על הדרך ממש כשהיא חוצה את ערוץ הנחל נבחין בדרך עפר אשר מתפצלת מהכביש הצר והמשובש, נפנה בה וניסע כמאתיים מטרים עד לחניון עפר קטן. הדרך היורדת אל ערוץ הנחל משובשת וצרה, הנוף מסביב נהדר והזכיר לי קצת את הנופים ביוון למרות שעוד לא הייתי בכלל ביוון.

נו מה חשבתם שאני אשאיר אתכם עם התיאור הכללי הזה? הנה לינק לגוגל מאפס עם הנקודה המדוייקת של הפיצול לדרך העפר.

נחל בית העמק בדרך לעין מג'נונה - עין יפעם
ההליכה עד לבריכה עוברת במים

מהחניה נצעד במעלה הנחל על בסיס הערוץ בערך קילומטר (לכל כיוון) עד שנגיע לבריכה. קחו בחשבון שחלק מההליכה יכול להיות במים ללא דרך לעקוף. זה מאוד תלוי בכמות הגשמים שירדו וכמה סמוך להם הגעתם למקום. ההליכה לא מאוד קשה אבל שימו לב לא להחליק על הסלעים במידה ורטוב.

בכל מקרה, עם ההגעה לבריכה תבחינו מיד במים הכחולים והיפים שמזמינים מאוד להכנס אליהם למרות הטמפרטורה היחסית נמוכה שלהם. חשוב לי רק לציין שהבריכה היא לא בריכה טבעית והמים נאגמו במקום ע"י תושבי המקום שזהו השטח הפרטי שלהם. לכן בבקשה מכם, שימרו על הנקיון ועל השקט ותזכרו שאתם לא לבד במקום המשוגע והמשגע הזה.

 

אני רק שאלה:

מתי הכי טוב להגיע? בחודשים אפריל מאי אחרי חורפים גשומים במיוחד, רצוי לברר אם יש מים לפני ההגעה.

האם יש צל בדרך? השביל אל הבריכה לא מוצל אבל עובר בערוץ נחל זורם, אז כדאי לקחת את זה בחשבון.

כמה עמוס שם? בסופי שבוע עמוס אבל לא בטירוף, אם אתם יכולים עדיף להגיע באמצע שבוע.

עוד משהו? שוב, בבקשה השאירו את המקום נקי ומצוחצח אחריכם ואם בא לכם בואו לעקוב אחרי גם באינסטגרם.

7,632 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page