top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

ממצוק תמרור לעין בוקק - טרק ישראלי מדברי

עודכן: 14 ביוני 2020


האמת היא שאני לא בן אדם של זריחות אלא יותר בקטע של שקיעות. הזריחה מסמלת עבורי את תחילת היום החם והמייגע ולעומתה השקיעה סוגרת לי את היום בצורה טובה ומשרה בי אווירה נעימה ורגועה.

ולמרות זאת, בחרתי להצטרף לטיול לילה במדבר יהודה אשר בשיאו ראינו גם את הזריחה מעל ים המלח.

זריחה מעל ים המלח עין בוקק
הזריחה מעל ים המלח

רגע! טיול בלילה? במדבר? "בטח מלא נחשים ועקרבים פה, וכל מני מניאקים מסתובבים פה" (ג'ינג'י, גבעת חלפון). אז לא, לא נחשים ולא עקרבים אלא בעיקר אנשים טובים. עם ניו אייג' טרקינג כבר טיילתי השנה לגלבוע וזכיתי לפגוש את עידן המדריך החביב ואיתו קבוצה של אנשים אוהבי ארץ וטבע. הפעם זכיתי להכיר גם את אורי המדריך השני של החברה שגם הוא פינק אותנו במהלך הלילה בסיפורים והסברים. הקבוצה עצמה סמל לאהבת הארץ מחברת בין צעירים יותר ופחות, בין ערבים ליהודים והכל באווירה נעימה של טיול איכותי ומתוקתק.

טיול זריחה בים המלח עין בוקק
כמו משוגעים מחכים לזריחה על ההר

הטיול עצמו נערך בליל ירח מלא עובדה אשר מאפשרת הליכה בטוחה יחסית לאור הירח על אדמת המדבר הבהירה. מי שלא חווה לא יבין, אבל ההליכה במדבר השקט בשעת לילה היא חוויה יוצאת דופן. השקט והניתוק הם מוחלטים והעובדה שברוב המסלול לא היתה קליטה לפלאפונים רק סייעה לחוויה הזו.

אחרי ארוחה טבעונית ביתית וטעימה שאכלנו באנה מיה בערד, נסענו לנקודת ההתחלה של המסלול. ההתחלה על "דרך רמבו" שמסתבר שנסללה עבור צילומי הסרט רמבו 3 האלמותי שחלקו צולם בארץ. עם הירידה מהאוטובוס אפשר כבר להרגיש בניחוח הכוכבים של סילבסטר סטאלון וגם של הירח המלא שילווה אותנו לאורך הטיול.

מהנקודה הזו ההליכה היא על שביל ג'יפים רחב מסומן בצבע שחור. לאחר כשני קילומטרים של הליכה נגיע לפיצול עם שביל ירוק אשר יקח אותנו אל ערוצו של נחל בוקק. שימו לב, אם אתם עושים את המסלול בלילה, חשוב להיות ערניים לסימוני השביל ולהאיר עליהם עם פנס כדי לוודא את הצבע שלהם.

גם ההליכה בערוץ נחל בוקק לא קשה במיוחד והיא עוברת מעל שני מפלים מרשימים ודרמטיים בערוץ הנחל. מעל שני המפלים עצרנו וחווינו את השקט המוחלט של המדבר. ברגעים האלו דמיינתי עד כמה מופרת השלווה הזו בעת שטפון בערוץ שבוודאי נראה דרמטי מאוד.

לאחר הליכה של כחמישה קילומטרים על השביל הירוק, נגיע לנקודה על קצה המצוק רגע לפני הירידה לעין בוקק. הנוף בנקודה הזו מרהיב ומיוחד כל כך. מצוקים אדירים שנופלים בפתאומיות אל ים המלח, אשר המראה שלו עצוב מאוד ולמעשה כבר אי אפשר לקרוא לו ממש "ים" אלא יותר רצף של בריכות מלאכותיות.

מצוק ההעתקים בטיול זריחה בים המלח
קו המצוק מעל ים המלח

על קו המצוק עצרנו על מנת לחכות לזריחה ובנתיים דאגו לנו אורי ועידן וכוס קפה ופרוסת עוגה שבאו בדיוק במקום. הזריחה לא איחרה לבוא וככל שהשמש עלתה ואנשים צילמו יותר ויותר, כך הרגשתי אני חובב שקיעות שכמוני, שהנה אוטוטו כבר יהיה פה חם כמו בגהנום. ובאמת שניה וחצי אחרי שהשמש התמקמה לה בשמיים החום החל לעלות ולעלות. מזל, שמהנקודה הזו נותרו לנו עוד שני קילומטרים בלבד עד לעין בוקק.

הירידה לעין בוקק תלולה ורצוי לעשות אותה באור יום, תחילה על שביל אדום אשר מתחלף לשחור ומוביל אותנו היישר למפל. שילוב של מים ומדבר הוא שלוב קסום בעייני גם אם הזרמת המים בשמורה היא מלאכותית לאחר שנפגעה משאיבת מים לטובת צרכי התעשיה באזור.

עין בוקק טיול מים משפחתי קל בדרום
המפלונים החביבים של עין בוקק

אחרי רחצה בבריכונת מתחת למפל, נותר לצעוד כרבע שעה לאורך הערוץ במים רדודים עד לחניה. השמורה היא אחלה מקום לטיול משפחתי קצר במים וההליכה בה לא קשה בכלל.

לפני שיוצאים לטיול הזה כמה אזהרות חשובות-

המסלול מצריך הקפצת רכב לחניון של עין בוקק, או לחניון המלונות שמולו.

אין לעשות את המסלול במהלך היום בחודשים החמים או בימים בהם סכנת שטפונות. רצוי להתארגן על המסלול הזה כטיול ליל ירח או בחודשים עם טמפרטורה נעימה במהלך היום.

אורך המסלול 10 ק"מ והוא מיועד למיטיבי לכת, משפחות עם ילדים שמורגלים בליכה יוכלו להנות ממנו מאוד.

חשוב להצטייד בפנסים במידה ועושים את המסלול בלילה ובכל מקרה במספיק מים בכל עונה או חלק מהיממה בה תלכו במסלול.

אם אהבתם את מה שכתבתי אתם יותר ממוזמנים לעקוב אחרי גם באינסטגרם או להרשם לרשימת התפוצה של הבלוג כדי לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל שלכם.

1,151 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page