top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

עין אביאל,עין עמיקם וניקבת אלונה - בילוי רטוב ליד חדרה

עודכן: 24 במאי 2021

כמעט כולנו מכירים את פארק נחל תנינים של רשות הטבע והגנים שמתאימה לבילוי של משפחות ומציעה טיול קל ונעים. אבל לא הרבה יודעים שדווקא החלק המזרחי של נחל תנינים, זה שקרוב לנביעות שלו מציע גם הוא כמה פינות חמד נהדרות לבילוי רטוב שיתאים גם למשפחות עם ילדים.

הבונוס העיקרי הוא שהאזור שנמצא ליד הישוב אביאל ולא רחוק מחדרה קרוב יחסית למרכז כך שניתן להנות מטיול מים קצר גם בלי להצפין מדי. בחלק הזה, זורמים בנחל תנינים מים צלולים ונעימים ואנשי האזור הכשירו עם השנים כמה פינות חביבות לבילוי בהן.

עין אביאל טיול מים קרוב למרכז
המפל הלכאורה נסתר בעין אביאל

עד לפני כמה שנים אסור היה להעלות את צירוף המילים "עין אביאל" באופן גלוי. המפל הנסתר שבמקום והבריכות הצלולות היו סוד ששמור רק לתושבי האזור. אבל עם פרוץ האינטרנט לחיינו גם ההילה של עין אביאל, המעיין הסודי של האזור נמוגה והוא הפך לעוד נקודת חמד על המפה למטיילים רבים.

במקום שתי נקודות עניין מרכזיות - הראשונה שנקרא לה המפל הנסתר, היא פחות מפל ויותר מפלון מים שבוקע מתוך צמחיית הקנים שליד הנחל. זרם המים נהדר ביום חם ונשפך לבריכה קטנה צלולה ורדודה. מדובר במתחם קטן שיספיק למשפחה אחת או שתיים גג ומתאים לשהיה קצרה יחסית, ללא צל.

עין אביאל טיול מים במרכז
נקודה טיפוסית בעין עמיקם

הנקודה השניה, היא מספר בריכות רדודות שהוכשרו בהמשך מורד הנחל והן כבר מתאימות לשהיה ארוכה יותר. במקום בד"כ יש גם סככה מאולתרת אם לא נהרסה מפגעי הרוח והגשם של החורף.

כדי להגיע, נכוון את הוויז למושב אביאל, ממש לפני הכניסה למושב נבחין בחניון עפר גדול בצד שמאל (הנגדי לישוב) שם נחנה את הרכב. מהחניון נצעד לכיוון הנחל ונחצה אותו בזהירות לגדה הנגדית. הנחל לא עמוק ומגיע עד גובה הברך כך שאין בעיה מיוחדת לחצות אותו. לאחר שנחצה יש לנו שתי אופציות. אם נפנה ימינה ונלך כארבע מאות מטרים נגיע למפל הנסתר של עין אביאל. אם נפנה שמאלה ונלך כמאתיים מטרים נגיע לבריכות של נחל תנינים. כמובן שלא חייבים להחליט ואפשר גם וגם.

עין אביאל טיול מים קרוב למרכז
עוד אחת של המפל הנסתר

עין עמיקם

עוד מקום נהדר לבילוי רטוב הוא עין עמיקם ליד, איך לא, הישוב עמיקם. מדובר בסדרה של בריכות לא עמוקות על ערוץ נחל תנינים מזרחית יותר לעין אביאל. גם המקום הזה היה סוד כמוס שהיה ידוע רק לתושבי האזור, אבל התגלה עם פרוץ הרשתות החברתיות והיום הוא די נחלת הכלל.

כדי להגיע נכוון את הוויז ל"עין עמיקם". ממש ביציאה מהישוב דרך עפר צרה תוביל אותנו למספר בריכות לאורך הנחל. אחת מהן תחת עץ תות גדול שמצל את הסביבה. ניתן לשכשך או ללכת קצת במים בין לאורך הנחל. המים לא עמוקים מדי אבל המקום לא יתאים לקבוצות גדולות מדי.

בבקשה, שמרו על הנקיון והשקט גם בעין אביאל וגם בעין עמיקם כדי שכולם יוכלו להנות מהנחל בכיף.

ניקבת אלונה - פארק מי קדם

אם לא שבענו מהבילוי הרטוב בעין אביאל ועין עמיקם, ממש לא רחוק משם מקום נוסף חוויתי במיוחד שמתאים לילדים שאינם מפחדים מחושך ואינו מתאים לטיול עם מנשא גב - זהו פארק מי קדם. בפארק מוצעים סיורים מודרכים (בלבד) בתוך ניקבת מים עתיקה מתחת לאדמה אשר נחצבה על ידי הרומאים. לא פראיירים היו הרומאים, הם בנו מערכת הובלת מים שהתחילה אי שם במעיינות נחל התנינים והגיעה בסופו של דבר לאמת המים בקיסריה ומשם לארמונות המלך הורדוס ושאר חבר מרעיו שחיו בעיר המפוארת.

פארק אלונה מי קדם טיול מים קרוב למרכז
ניקבת מי קדם, חוויה נחמדה וקרירה מתחת לאדמה

בפארק ניתן לצעוד בקטע ניקבה של כ-300 מטרים בתוך מים שיכולים גם להגיע לגובה המותניים של אדם מבוגר. כמו שכבר כתבתי הסיורים בהדרכה של אנשי הפארק בלבד, הכניסה בתשלום.


 

אני רק שאלה:

כמה זמן הליכה מהרכב לעין אביאל? ממש מספר דקות, בשביל נוח מאוד אבל לא מוצל.

המים קרים? עמוקים? המים נעימים מאוד, ולא ממש עמוקים... נגיד עד גובה ברך של מבוגר.

המקום עמוס? כמו שכתבתי, הוא כבר לא סודי אז בשבתות יכול להיות עמוס מאוד.

יש צל סביב המעיינות? לא ממש, קצת אלתורים... כדאי להביא צל מהבית.

עוד משהו? כן, בבקשה שמרו על המקום נקי (ושקט... אם אפשר) וחוץ מזה בואו לעקוב אחרי גם באינסטגרם ולפני זה אל תשכחו להרשם לבלוג (בראש העמוד) כדי לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל.

19,010 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page