top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

ארבעה טיפים מועילים לבילוי בשלג ישראלי

עודכן: 16 בינו׳ 2022


שלג ישראלי הוא אחד הדברים שגורם לנו להתרגש כל שנה מחדש. כמעט כמו פטריות אחרי הגשם, צצות להן תמונות לבנות חגיגיות ברשתות החברתיות בהזדמנות הראשונה אחרי שירד שלג הישראלי הנדיר כל כך שלנו.

האמת היא שזה די מובן, הרי פה זה לא האלפים הצרפתיים ובטח לא אוסטריה. לנו יש בסה"כ הר אחד מושלג ועוד כמה שמקבלים כמה מנות לבנות מדי חורף.

וזהו...

כנראה שהעובדה ששלג ישראלי הוא מצרך נדיר, הופך אותו לאטרקציה אמיתית שמוציאה אפילו את חובבי הפוך האדוקים ביותר החוצה אל הקור.

לכבוד בואו החגיגי של החורף והצפי לשלגים בימים הקרובים, חשבתי על כמה טיפים חשובים שכדאי לקרוא לפני שיוצאים לדרך.

שלג ברמת הגולן הר אביטל
רמת הגולן בשלג - מראה מופלא

טיפ ראשון - כללי בטיחות

בהמשך הפוסט תקראו על הצורך לצאת כמה שיותר מוקדם, וזה נכון. אבל יותר חשוב מזה - לא לצאת בעיצומה של סופה או במזג אוויר קשה. נסיעה על כביש רטוב מגשם באמצע מבול זה דבר אחד אבל נסיעה על כביש קפוא באמצע סופת שלגים זה דבר אחר לגמרי. נסיעה בתנאי מזג אוויר קיצוניים הם לא משהו שכדאי לעשות בטח לא עם ילדים. ולכן נמתין בסבלנות ונחכה עד שהעסק ירגע לפני שנצא לדרך. בד"כ כל עוד מזג האוויר סוער משטרת ישראל גם חוסמת כבישים ככה שבאמת אין מה למהר. כדי לדעת מה המצב בחוץ כדאי להתעדכן באתר השירות המטאורולגי או מידע מוסמך אחר שנמצא ברשת.

כלנית בשלג ישראלי

טיפ שני - לצאת מוקדם

הנה כמה נתוני רקע - כולם רוצים להעלות סלפי מהשלג, שלג יורד בד"כ במספר מקומות מצומצם, הכבישים באזורי השלג בד"כ צרים ולא בנויים לעומסי תנועה. חברו את הכל ביחד ומה קיבלתם? נכון, פקקי ענק. אז מה עושים במצב כזה? יוצאים מוקדם, כמה מוקדם? כמה שיותר. יתרון נוסף ללהגיע מוקדם הוא להנות משלג נקי לפני שכל עם ישראל דרך עליו ונסע עליו. אגב, בכל מה שקשור לחרמון גיליתי שלא משנה כמה מוקדם תצאו עדיין יהיה פקק בעליות אל ההר.

שלג בגליל
שלג ליד מושב שפר בעליות למירון

טיפ שלישי - ציוד מתאים

מי מכם שטייל בחו"ל ודאי ראה את רמת האבזור מעוררת הקנאה של האירופאים המורגלים לתנאי שלג. ואנחנו מה? אנחנו מזרח תיכון... יוצאים ליום קר עם נעלי ספורט מנדפות זיעה של נייק ופליז דק שקנינו במבצע בפוקס (ולא, זו לא פרסומת סמויה). אבל מה לעשות, כדי לא לסיים את הבילוי עם דלקת ראות ורגליים קפואות כדאי להתלבש בהתאם - נעליים סגורות ואטומות (לא מבד), גרביים עבות, שכבות בגדים מתחת למכנסיים ולחולצה ומעילים עמידים למים (כאלו שלא יהפכו לסמרטוט רטוב אחרי הכדור שלג הראשון שיפגע בהם). רצוי מאוד גם להביא כפפות כדי שאחרי כדור שלג אחד לא יקפאו לכם הידיים. ומה עוד? כדאי מאוד לקחת מכנסיים וגרביים ספייר כדי שיהיה משהו יבש באוטו, בעיקר לילדים. בנוסף מומלץ בחום להצטייד בפק"ל קפה או תרמוס חם עם תה או שוקו - מנסיון, זה משדרג את החוויה פלאים.

שלג במטע זיתים בגליל
זיתים ושלג - מראה ישראלי גלילי

טיפ רביעי - איפה רואים שלג בישראל?

אקדים ואומר שאין בעסק הזה חוקים קבועים. חוץ מבחרמון בשאר האזורים צריך שילוב של קור ברמה מסויימת ומשקעים בתזמון מושלם כדי לקבל שלג שגם יערם על הקרקע. לצורך העניין יכול להיות שבירושלים יהיה קר במידה המתאימה אבל לא ירדו משקעים "בחלון הקור" ולכן לא יערם שלג.

שלג במושב שפר בגליל
עין שפר בשמיכת שלג נפלאה

ואחרי ששיחקתי קצת בדני רופ, הנה כמה מקומות (חוץ מהחרמון) שבתנאים הנכונים יהפכו ללבנים-

אזור חורפיש-הר מירון-הר אדיר- צפת ציירו קו דמיוני בין הנקודות האלו, ותקבלו אזור מועד לשלגים. היתרון הגדול באזור הזה שיש בו הרבה נקודות טובות להנות מהשלג בעומס מופחת יחסית לשאר האזורים. אני ממליץ במיוחד לעלות לפסגת הר אדיר ולהנות מנוף נפלא ללבנון ולגליל העליון. צפון רמת הגולן, פחות או יותר מקו מרום גולן צפונה. השילוב שבין סלעי הבזלת השחורים השלג ועצי האלון הוא לא פחות ממופלא בעיני - שלג ישראלי אמיתי. חשוב לזכור במיוחד בשלג, ברמת הגולן לא יורדים משבילים/כבישים ולא חוצים גדרות מחשש לכניסה לשדות מוקשים.

ירושלים לי אישית עוד לא יצא לחוות את ירושלים בשלג, אבל אי אפשר להכביר במילים כמה יפה העיר הקסומה הזו כשהיא עטופה בשמיכה לבנה.

מצפה רמון והר הנגב כן כן, גם שם... קור לא חסר באזורים האלו כמו שמי ששירת באזור בטח חווה על בשרו. החוכמה היא לקבל גם את המשקעים הנכונים בזמן הנכון שיביאו את השלג למדבר.

זהו... אני מקווה שעזרתי במשהו ואני מאחל לכם גם להנות, וגם לא לקבל כדורי שלג לפרצוף מהילדים... אם אהבתם את הפוסט, אתם מוזמנים להרשם כאן בראש העמוד לקבלת הפוסט הבא ישירות למייל שלכם.

אני גם ממש אשמח לראות אתכם באינסטוש שלי!!! בוא מבטיח שיהיה כיף.

2,148 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page