top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

נחל ארבל - מסלול מעגלי בנוף דרמטי

טוב הפוסט הזה הוא על טיול מעגלי מהמם בנחל ארבל אבל הוא גם סוג של מסר לחיים... ואני אסביר.

אחרי שטיילתי בנחל ארבל והעליתי את הסטוריז לאינסטגרם שלי, קיבלתי הרבה תגובות של "זה בפארק הידוע של רט"ג? הייתי שם אלף פעם ואף פעם לא שמעתי על זה". ובכן כן, הנחל נמצא ממש מתחת למצוק הדרמטי של הארבל ושל הגן הלאומי יש בו שביל מסומן והוא אפילו מופיע בחוברת שמחלקים בכניסה לפארק.

טיול מעגלי בנחל ארבל ליד הכנרת
פריחת תורמוסים על רקע הארבל

אשכרה מסלול מהמם ויפה בטירוף בחודשים פברואר-אפריל, ממש מתחת לאף רק מחכה שיטיילו ובו.

אז מה המסר לחיים? יש דברים ממש יפים מתחת לאף, צריך רק לגלות מעט סקרנות וערנות זה הכל. בטח היום בעידן ה"וואו מצאתי לכם נחל סודי ונסתר" תהיו אתם הערניים שמגלים לעצמכם טיולים חדשים.

ואחרי החפירה הפילוסופית הזו נמשיך לתכלס. הפוסט שמיד תקראו יתאר את הטיול שעשיתי בנחל ארבל בסוף פברואר. הטיול שלי מתחיל ומסתיים בחניה של הגן הלאומי ארבל, אורכו כמעט 7 ק"מ, הוא כולל גם הליכה מנהלתית די זיפטית (אבל מול נוף יפה) על כביש בסיום שלו וככה הוא נראה על המפה. בהמשך אציע לכם כמה אופציות אחרות שאפשר לעשות. הטיול בנחל ארבל חשוף כמעט כולו לשמש מצד אחד ובתקופות גשומות חלקים ממנו נסגרים לאור ענייני בטיחות. אפשר לברר מראש באתר של הפארק אם המסלול פתוח או סגור - זה הלינק לאתר.

טיול מעגלי בנחל ארבל ליד הכנרת
פריחת כרמלית נאה והר ניתאי ברקע

התקופה הטובה ביותר לעשות את הטיול הזה היא בחודשים פברואר מרץ כשהכל פורח וירוק מסביב והנחל זורם יפה יפה וגם לא חם. עוד דבר שכדאי לדעת זה שבתקופה הזו יתכן ויהיה צורך לחצות את הנחל במים וללכת בבוץ. זהו... חוץ מזה מדובר באחד הטיולים היפים באזור הכנרת אם באים בעיתוי הנכון. הפריחה משוגעת והנוף הדרמטי של מצוק הארבל והר ניתאי שמכוסים בירוק יחד עם זרימת המים הם תפאורה מושלמת לטיול.

איך מטיילים בנחל ארבל?

וויז לגן הלאומי ארבל. משלמים בכניסה וחונים. כאן יצאתי מיד בשביל האדום שיורד דרך המצוק תוך מעבר של כמה וכמה סולמות מגניבים מול הנוף (בעלי פחד גבהים תשקלו אם להגיע לכאן). אפשר גם להשלים סיבוב מלא בפארק, אין הרבה הבדל. הנוף מקצה המצוק היסטרי, החרמון באופק והכנרת ורמת הגולן והגליל הכל בחבילה אחת. תוך כדי ירידה בשביל האדום נעבור בסמוך למצודה העותמנית שנבנתה בתוך מערות המצוק. אלו אותן מערות ששימשו את האדם הקדמון ובהמשך את המורדים במלך הורדוס. הורדוס לא נשאר פראייר והוריד לוחמים עם חניתות ארוכות בכלובים מהמצוק למעלה ואלו השליכו את המורדים מהמערות אל הנחל. אחרי שהתרשמנו מהמערות והמצודה נמשיך בירידה נוחה באחו ירוק ופורח עד למטה לנחל ליד הכפר ואדי חמאם.

טיול מעגלי בנחל ארבל ליד הכנרת
אחת מהחציות בנחל, בערך עד גובה ברכיים

משמאל לנו - הארבל, מימין הר ניתאי. שניהם היו מחוברים פעם והנחל התחתר בינהם עד שהפך אותם לשתי ישויות נפרדות לכאורה. עכשיו אנחנו צועדים בשביל מסומן ירוק בערוץ הנחל. כמו שכתבתי קודם יתכן וצריך לחצות אותו במים מדי פעם, לא להתרגש מזה יותר מדי... פשוט תתמסרו ותראו שזה כיף.

אחרי כמעט קילומטר וחצי נגיע לפיצול שמאלה עם שביל ירוק. אני אישית המשכתי הלאה עוד 200 מטרים עד לפיצול עם שביל כחול. שני השבילים מגיעים למעלה לכביש, הכחול מעט מתון יותר וכשעלינו בו היינו מוקפים באחו ירוק מלא בתורמוסים.

סיימנו את העליה, עכשיו הקטע הקצת לא משהו של הטיול - חזרה על הכביש עד לפארק בערך 2 ק"מ. אפשר גם לשלוח רק את הנהגים להחזיר את הרכבים או לתפוס טרמפ עד לפארק עם אחד הרכבים שבכיוון.

טיול מעגלי בנחל ארבל ליד הכנרת
ויש גם שקדיות

ועכשיו כמה אופציות נוספות:

אם הגעתם בשני רכבים - רכב אחד בחניה בפארק והשני בסוף העליה הכחולה או הירוקה בחניון מסודר של בית הכנסת העתיק של ארבל.

אם הפארק סגור או שאתם רוצים רק נחל - חונים בכניסה לכפר ואדי חמאם ליד בית הקברות. יש שם חניה מסודרת והנחל מיד ליד החניה. אפשר ללכת הלוך חזור או אם אתם עם שני רכבים ללכת עד אחד מקצות השבילים בהמשך אבל זה יצריך הקפצת רכב די ארוכה. באופציה הזו לא צריל לשלם בכניסה לפארק. אם אתם רוצים לסיים בירידה ולא בעליה - חונים בואדי חמאם, הולכים בנחל עולים בשביל הכחול, נכנסים (ומשלמים בפארק) ויורדים עם האדום חזרה לרכב.

אז מה למדנו היום? יש מקומות ממש יפים מתחת לאף. הטיול בנחל ארבל ממש יפה ופורח והוא מושלם אם הגעתם בעיתוי הנכון בעונה.

6,901 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page