top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

מצוקי דלתון - תצפית פחות מוכרת לחרמון ומסלול קצר

באחד מחגי הפסח האחרונים, כשאי אפשר היה לדחוף סיכה לשמורות הטבע המוכרות ולמסלולי הידועים חיפשתי בנרות פינה של שקט ושפיות. עוד מגבלה שהייתי כפוף לה היתה, שהפינה הזו השפויה תהיה קלה להגעה בלי ללכת יותר מדי כי יצא ככה שהיתה איתנו משפחה שאיך לומר... טיולים הם לא כוס התה שלהם.

באותה שנה היה חורף מלא בגשמים ושלגים והחרמון היה לבן גם בסוף חודש אפריל עושה עצמו לפסגת אלפים אירופאים.

שרידי בית הכנסת נבוריה ביער ביריה
שרידי בית הכנסת העתיק בתחילת המסלול

את המשימה קיבלתי בהכנעה ועשיתי מה שאני עושה בד"כ כשאני מחפש פינה שקטה ולא מוכרת - פותח מפה.

אחרי עשר דקות של התבוננות במפה עם חיפושי גוגל להעמקה מצאתי את אשר חיפשתי - תצפית מצוקי דלתון אשר ביער ביריה ליד צפת. מדובר באחת התצפיות היפות בצפון במיוחד בעונה הגשומה בואכה אביב, והיא נגישה מאוד גם למשפחות עם ילדים קטנים.

בכלל שתדעו, ביער ביריה יש המון פינות שקטות ויפות לפיקניק משפחתי או זוגי. חלקים ממנו נראים ממש כאילו הובאו לכאן היישר מיערות אירופה או לכל הפחות יערות לבנון עם עצי הארזים היפים. ביער ביריה עוברת דרך נוחה לרכבים פרטיים ולאורכה מפוזרות הפינות השונות.

שביל ביער ביריה מבית כנסת נבוריה לתצפית מצוקי דלתון
השביל מבית הכנסת אל תצפית מצוקי דלתון

המסלול לתצפית מצוקי דלתון מתחיל ומסתיים בשרידי בית הכנסת העתיק "נבוריה" - כדי להגיע נכניס בוויז "חורבת נבוריה". בית הכנסת נבנה לפני כאלפיים שנה, וההתיישבות במקום מתוארכת עוד מתקופת בית ראשון. השרידים במקום משוחזרים ומרשימים מאוד ובמקום התגלתה גם כתובת המתעדת את שנת הקמתו של בית הכנסת ביחס לחורבן הבית.

בקצה הצפוני של בית הכנסת נזהה סימון שבילים בצבע שחור שיקח אותנו במורד השלוחה. את הירידה הזו גם נעלה בחזור, אבל לא מדובר בעליה קשה. אחרי כארבע מאות מטרים במורד, נגיע לדרך עפר ונפנה ימינה עם הסימון השחור. משמאל לנו נבחין במצוקים מרשימים - אלו הם מצוקי דלתון, סיכוי טוב שתמצאו במקום קבוצות שעושות סנפלינג מאורגן.

תצפית מצוקי דלתון
התצפית המרהיבה לעמק החולה והחרמון

נמשיך עם השביל עוד כ-500 מטרים עד לעיקול חד ימינה, וכאן נוכל לחזור באחד ממראות הנוף היפים בצפון. למרגלותינו ערוץ נחל דלתון המרשים, עמק החולה פרוס בהמשך וממעל משקיף הר החרמון. באביב מתפוצץ האזור בפריחה צבעונית מרשימה ומוסיף אווירה אירופית לנקודת התצפית היפה. אחרי שנהנה מהנוף, נפתח פק"ל קפה, ננקה אחרינו ונרגע באוויר הנקי, נחזור לרכב באותה דרך שבא הגענו.

כמה טיפים לפני שמגיעים למקום:

רצוי להגיע בימים עם ראות טובה, לא בימי שרב אלא אחרי ימים גשומים כשהאוויר נקי.

לדעתי, העונה היפה להגיע למקום היא בחורף ובאביב, כשהאוויר נקי, הכל ירוק מסביב וכמובן החרמון הלבן נשקף באופק.

כל המסלול הוא פחות משני קילומטר הלוך וחזור והוא מתאים גם עם ילדים קטנים, או עם חבר'ה פחות מיטיבי לכת.

זהו, אני אשמח אם תעקבו אחרי גם באינסטגרם ובנוסף אני מציע לכם להרשם בראש העמוד לקבלת הפוסט הבא ישירות למייל כדי שלא תפספסו כלום.

7,401 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page