top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

נחל ראש פינה - מסלול מעגלי עם שקדיות ונוף גלילי

עודכן: 24 בנוב׳ 2020


לא רחוק מהרובע הישן של ראש פינה, שם ניתן ללכת בין סמטאות בתי אבן הישנים בין גלריות ובתי קפה נעימים, מסתתר מסלול טיול מקסים שבחודשי החורף ובעיקר במהלך פברואר מתאפיין בנחל זורם ולצידו מאות עצי שקד (יעני שקדיה) על המדרונות הדרמטיים אשר גולשים אל הערוץ.

נחל ראש פינה מסלול עם שקדיות
נוף גלילי קלאסי בנחל ראש פינה

ראש פינה נוסדה לראשונה בשנת 1878 על ידי "משפרי דיור" מצפת אשר ניסו לבסס מושבה חקלאית יצרנית וקראו לה תחילה "גיא אוני" ע"י הכפר הערבי שהיה בסמוך לה - ג'עוני. אבל מלאריה העדר ידע חקלאי ורעב פגעו בהתיישבות ודי גמרה להם את הסיפור. חמש שנים לאחר מכן היו אלו עולים מרומניה שהגיעו אל המקום במסע ארוך וניסו גם הם להקים במקום התיישבות חקלאית יצרנית. אבל באופן לא ממש מפתיע גם הם נכשלו, ולולי הברון רוטשילד שנחלץ לעזרתם היה מסתיים הסיפור של ראש פינה.

מסלול הטיול בנחל ראש פינה מתחיל ומסתיים בסביבת בתי המושבה העתיקים ועובר לצד מספר מעיינות וכל כולו כפי שכבר כתבתי בנוף גלילי מקסים וכל כך ישראלי.

ניתן ללכת במסלול הלוך חזור כל אחד לפי יכולתו, וניתן גם ללכת במסלול מעגלי שעליו אספר לכם פה.

נחל ראש פינה מסלול עם שקדיות בצפון
באביב עם זרימת המים בנחל

תחילת המסלול בדרך בן אריה, שם נחנה את הרכב במעלה הרחוב ככל הניתן. בקצה הרחוב מתחיל שביל הליכה רחב ונוח שמסומן בצבע שחור. אם הגענו למקום בחודש פברואר מיד נבחין בשלל שקדיות לאן שלא נסתכל. נצעד במעלה השביל השחור לאורך הנחל שזורם בחודשי החורף ונבחין מצד שמאל לאורך המסלול במספר מבני אבן עתיקים אשר נבנו על מעיינות לאורך הנחל. המבנים העתיקים מקנים למקום אווירה תנ"כית קדומה ומיוחדת מאוד. לאחר קילומטר וחצי של הליכה לאורך השביל השחור בעליה מתונה, נגיע לפיצול שבילים עם שביל ירוק מצד ימן לנו. זה השביל שיקח אותנו חזרה לחניה. בניגוד לשביל השחור, זה הירוק עובר מעל הנחל ונוכל להנות ממנו מנופי עמק החולה ועם קצת מזל וראות טובה גם ממראה החרמון המושלג. לאחר קילומטר הליכה על השביל הירוק נגיע לפיצול שבילים נוסף, בו נפנה ימינה לשביל המסומן כחול שיוריד אותנו חזרה אל הנחל ואל סוף המסלול.

לאורך המסלול המון נקודות לעצירה לפיקניק ליד הנחל או בין עצי השקדיה, אל תתביישו לעצור ולנוח כשמולכם הנוף הגלילי המרשים (רק לא לשכוח להשאיר נקי)

אני רק שאלה:

מה אורך המסלול? כשלושה קילומטרים באופציה המעגלית

וזה קשה? ההלוך הוא בעליה, אבל היא לא תלולה מדי והשביל נוח

מתי לבוא? הכי טוב בחודש פברואר ובאביב, המסלול לא מוצל ולא מומלץ בקיץ.

מה עוד באזור? לפני הירידה בשביל הכחול אפשר ללכת למצפה נמרוד לזכרו של נמרוד שגב ז"ל אשר נהרג במלחמת לבנון השניה ואהב מאוד את התצפית הזו בחייו.

נחל ראש פינה מסלול עם שקדיות בצפון
הנוף רגע לפני הירידה חזרה לרכב

 

אהבתם את הפוסט? מצויין, אתם מוזמנים לעקוב אחרי גם באינסטגרם או להרשם לניוזלטר כדי לקבל את הפוסט החדש ישירות למייל.

27,868 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page