top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

שלושה מסלולים מעגליים וקצרים בצפון

עודכן: 23 בדצמ׳ 2021


לא מעט משפחות אוהבות לטייל במסלולים מעגליים. מסלול מעגלי אשר מתחיל ומסתיים באותה נקודה, פשוט יותר לוגיסטית ולא מחייב הקפצת רכב לסוף המסלול וגם לא מחייב לצאת עם רכב נוסף כך שמאפשר גמישות רבה יותר לטיולים. בנוסף בדרך כלל (לא תמיד) מסלולים מעגליים קצרים יותר, מאלו הקוויים לאור האילוץ לחזור אל נקודת ההתחלה בסוף המסלול.

חשבתי שאוכל לעניין אתכם בשלושה מסלולים מעגליים לא ארוכים ברמת הגולן ובגליל העליון, שניים מהם לא מאוד מוכרים וסביר שיהיו לא עמוסים גם בחגים (אבל אל תהרגו אותי אם כן).

מפל הבניאס בשיא הזרימה בחורף
מפל הבניאס בשיאו

המסלול הראשון - מסלול מעגלי ביער אודם

רבים מכירים את השביל הנגיש לעגלות אל הג'ובה הגדולה ממש בסמוך למושב אודם בצפון רמת הגולן. אבל לא רחוק משם מסתתר מסלול מעגלי חביב מאוד, לא ארוך או קשה מדי ולא ממש מוכר.

אורך המסלול כקילומטר וחצי ולצד הליכה ביער אודם הנפלא הוא מאפשר להנות מנופי צפון הגולן והחרמון המושלג בחורף. יער אודם הוא אחד היערות האמיתיים היחידיים בארץ ולמרות שהוא לא דומה ליערות האשוח באירופה, הוא יפה בדרכו הצנועה. בעונת הסתיו פורחים כרכומים רבים ביער ובחודש פברואר פורחות ביער בין עצי האלון רקפות יווניות אשר ייחודיות לאזור, ושונות מהרקפת המוכרת לנו.

מסלול מעגלי ברמת הגולן - יער אודם
יער אודם - כמו באגדות

איך מגיעים? לבאים מדרום, עוברים את הישוב אודם ובצומת יער אודם נפנה ימינה (דרומה) לכיוון בקעתא. לאחר כשני קילומטרים של נסיעה נגיע לעיקול בכביש ומימין נבחין בחניון רכבים (לינק לנקודה בגוגל מאפס). מהחניון יוצא לכיוון דרום מזרח שביל בסימון שביל הגולן (לבן, כחול, ירוק) עליו נלך עד למפגש עם שביל אדום שיחזיר אותנו לחניון.

בונוס - ביום חורפי, הערפל משרה אווירה קסומה ומסתורית ביער, נסו להגיע בנסיעה זהירה אל היער בשעת ערפל ותהנו מחוויה ייחודית. אם תצליחו להגיע לאזור כאשר היער קיבל גם שלג, אז בכלל זכיתם בלוטו ותזכו לאווירה אפילו מיוחדת יותר.

מתי? גם בימי הקיץ נעים ביער, אך החודשים היפים שלו הם חודשי החורף והאביב.

המסלול השני - זרימות אדירות במפל הבניאס

זהו אתר יחסית מוכר מהונדס ומתוייר (והכניסה אליו בתשלום), ועדיין הוא בגדר חובה במיוחד אחרי מערכות גשם חזקות ולמעשה עד לאביב לאחר המסת השלג מהחרמון.

מדובר בקטע אחד מתוך מספר חלקים בהם ניתן לטייל לאורך הבניאס, ותחילת הקטע הזה בסמוך לקיבוץ שניר.

הטנק הסורי בבניאס ברמת הגולן
הטנק הסורי - עם טיפה מאמץ

אורך המסלול הסטנדרטי באתר הוא כקילומטר אחד והוא משולט בצורה טובה לכל אורכו. מהחניון נרד אל השביל התלוי שנבנה על ידי רשות הטבע והגנים מעל ערוץ הבניאס השוצף. זהו קטע קניוני צר של הבניאס ולכן הזרימה בו חזקה מאוד. לאחר שנעבור על הגשר התלוי נלך עוד מספר דקות עד למפל הבניאס. בימי החורף הזרימה מטורפת לגמרי וכמעט ולא ניתן להתקרב אל המפל עצמו מאחר ורסס המים מורגש היטב על הבמה שמאפשרת תצפית טובה עליו. מהמפל נעלה בעליה לא קשה חזרה אל החניון. בחורף מתמלא המקום בשלל רקפות בין העצים ובשלכת כתומה שמזכירה את השלכת האירופית היפה.

איך מגיעים? "נחל בניאס מפל" בוויז.

בונוס - כדי להאריך את המסלול ולהגיע למקומות פחות מוכרים בנחל, כאלו ישאירו אתכם לבד עם הזרימות כנסו לפוסט הזה (ועל הדרך תכירו את הסיפור על הטנק הסורי).

מתי? הביקור במקום מרשים כל ימות השנה, אבל מומלץ מאוד דווקא בחורף בגלל הזרימות המטורפות. עדיף להמנע מלהגיע למקום בחגים ובחול המועד עקב עומסים כבדים במקום.

פריחת שקדיות
פריחת שקדיות בנקיקי יפתח

המסלול השלישי - נקיקי יפתח

טוב, לקרוא לנקיקי יפתח מסלול זה להחמיא מאוד למקום. זה בעצם קטע הליכה קצרצר וזריז שיכול להיות בגדר עצירה בדרך אל או מ... האתר נמצא לא רחוק מקיבוץ יפתח (דאא... כמה מפתיע) על רכס הרי נפתלי שצופה אל עמק החולה ממערב. אההה... והכניסה למקום בחינם.

לאחר הליכה קצרה ונוחה מהחניה המסודרת נגיע לקטע נקיקי קצר ובו מספר סולמות ודרגיות סלע. עם קצת מזל תוכלו לפגוש במהלך הביקור במקום גם שפני סלע חביבים, דיירי המקום. המסלול יכול להתאים גם לילדים קטנים יחסית שלא יכולים לטייל במסלולים מאתגרים בד"כ.

איך מגיעים? "נקיקי יפתח" בוויז.

בונוס - לפני או אחרי הביקור במקום, כוונו את הוויז ל"קרן נפתלי". זוהי תצפית נהדרת אל עמק החולה, החרמון והרי הגולן ונקודה מצויינת לפתוח את פק"ל הקפה ולהכין משקה חם לכולם. (לעוד מקומות טובים לפק"ל קפה - כנסו לפה) מתי? בחודש פברואר לובש כל האזור חג, והוא עוטה שמלה לבנה של פריחת שקדיות בכל מקום

רשת מלונות מטיילים במלכיה

ואיפה ישנים באזור הגליל העליון?

בנסיעה האחרונה שלנו לצפון הוזמנו על ידי רשת מלונות מטיילים להנות מלילה במלון בקיבוץ מלכיה. הרשת פרוסה ברחבי הצפון ולה מלונות בפריסה מהגליל העליון ועד לגליל המערבי.

הקונספט פשוט - חדרי הלינה הקיבוצית של פעם עברו מתיחת פנים והותאמו לתקופתינו ובצמוד להם מדשאות, עמדות מנגל, פינות צל ובריכה בחלק מהמלונות וכמובן מארוחת בוקר קיבוצית טובה. הרשת שמה דגש על נושא הטיולים וחוץ מהמלצות רבות לטיולים באזור שתוכלו לקבל מאנשי הקבלה החביבים תוכלו לצאת ולטייל במסלולים משפחתיים עם מדריך של הרשת. לקראת שבת ניתן להנות גם מקבלת שבת ואפיית חלות לצד נהר החצבני באווירה משפחתית נעימה.

סה"כ מדובר בפתרון טוב למשפחות מטיילות שמטיילות בקבוצה או לבד ומחפשות מקום לינה עם אווירה משפחתית ונעימה, ומעוניינות להמנע מהוצאה גדולה על צימר.

לעוד פרטים - כנסו לאתר הרשת

 

אהבתם את הפוסט? מעולה! אתם מוזמנים להרשם לניוזלטר כדי לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל, וגם לעקוב אחרי באינסטגרם כי גם שם אני מספר על טיולים שלי בכל מני חורים בארץ.

25,200 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page