top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

נחל גחר ויערות מנשה - מסלול מעגלי לא סטנדרטי

רמות מנשה הוא ללא ספק אחד האזורים היפים בארץ בזמן החורף והאביב. הנחלים זורמים, הפריחה מתפוצצת בשלל צבעים על הגבעות היפות והירוקות והפרות רועות באחו - פסטורליה. למרות שהפסטורליה מופרת מדי פעם על ידי רכבי שטח רועשים מדי, עדיין זה אזור קסום ונהדר לטיולים בחורף ובאביב במיוחד אם באים מוקדם בבוקר או שנמנעים לטייל שם בשבתות.

נחל גחר ברמות מנשה
נחל זורם בלב היער

נחל גחר זורם בעיקר בחורף ובאביב אחרי גשמים חזקים נמצא מרוחק מעט מאזור גבעת הרקפות והאזורים המטויילים מאוד של רמות מנשה (ופה תוכלו לקרוא על אחד הטיולים היפים שם). הנחל זורם מאזור ג'וערה לכיוון צפון ואז מזרח ועובר ברובו בתוך יער ירוק ומוצל, נוף כמעט אירופי אם תגיעו אליו מיד אחרי הגשם או במהלכו או ביום קריר. המסלול בנחל גחר שתכף תקראו עליו הוא רק בסיס להתברברות חסרת מטרה בתוך היערות והשבילים שנמצאים בשפע באזור, שפע השבילים באזור עלול לבלבל אבל זה באמת לא נורא כי האזור יפה במיוחד. קחו מפה או אפליקציית ניווט טובה ותנו לעצמכם להנות מהטבע המיוחד של האזור. כדי לעשות את העסק נוח יותר הנה לינק עם המסלול שמתואר בפוסט כדי שהדברים יהיו פשוטים יותר, אבל אני אומר שוב, תרשו לעצמכם לפנות לשבילים אחרים תוך כדי ההליכה ולחקור אותם בעצמכם... גם ככה רובו של המסלול לא מסומן. אפשר גם כמובן ללכת לאורך הנחל כמה שרוצים ואז לחזור לרכב, אבל המסלול שאני מציע עובר בנוף מגוון יותר עם מגוון גדול יותר של פריחה ונוף. חשוב לי לציין שבחורף אחרי גשמים חזקים יתכן ותצטרכו לחצות זרימות מים או שלוליות גדולות, קחו בחשבון שזה לא מסלול סטנדרטי אבל זה לדעתי גם הקסם שלו.

נחל גחר ברמות מנשה
משחקים של אור וצל ביער הקסום

איך הולכים?

תחילת וסיום המסלול - בחניון נחל גחר עליון (כך בוויז), שנמצא על דרך עפר מסומנת כחול אשר יוצאת מהכביש 6953 בין עין השופט למשמר העמק, אורך המסלול הוא כמעט 3 ק"מ אם לא תסטו מהשביל שהעלתי במפה.

עם החניה כבר נבין שהגענו לעולם אחר, בחורף הנחל זורם בין עצי אקליפטוס, ואורן גבוהים ומרשימים שמטילים צל מיוחד על המקום. העצים מכוסים בטחב ובשלל מטפסים ומזכירים קצת ג'ונגל או יער אירופי. סמוך לחניון דרך עפר שיוצאת מערבה במעין ערוץ רחב בין שתי גבעות. ההליכה בשטח פתוח יחסית כשמימין לשמאל יערות אורן ובינהם שלל רקפות אם אתם באזור בין פברואר למרץ. אחרי בערך 600 מטרים הנוף נפתח כשמולינו הגבעות היפות של האזור, חלקן מיוערות וחלקן מכוסות בצמחיה נמוכה יותר.

נחל גחר ברמות מנשה
הזרימה חזקה בעיקר אחרי גשמים

נפנה ימינה בשביל עפר כשמימיננו גבעה מיוערת באורנים וכן... ים של רקפות. ניתן לטפס אל ראש הגבעה באמצעות השבילים הרבים שבה ולהגיע לבקתה שנבתה על ידי בני קיבוץ עין השופט והכניסה אליה אסורה (שטח פרטי), אבל הנוף משם מקסים. נחזור במורד הגבעה ונפנה ימינה עם דרך העפר. אחרי הליכה קצרה נגיע למעין פיצול נוסף - לפנינו משמאל גבעה מיוערת (שגם היא נהדרת לביקור), ומימין לנו השביל יורד במעין ואדי רחב. נפנה ימינה ונרד עם השביל שיחזיר אותנו אל ערוץ נחל גחר המוצל והמרשים. נפנה ימינה במעלה הערוץ כשאנחנו צועדים לסירוגין לצד הנחל או רחוק ממנו עד שנגיע חזרה לחניה ממנה התחלנו. אם אהבתם את הפוסט אתם מוזמנים לעקוב אחרי גם באינסטוש ולהרשם בראש העמוד כדי לקבל את הפוסט הבא ישירות לבלוג.

71,181 צפיות12 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page