top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

טיול מים בנחל הבניאס - מחניון האקליפטוס לשדה נחמיה

לפני כמה שנים עלינו לצפון לצימר בנוהל הרגיל בקיץ ואיך שהוא הנסיעה לא עברה בנעימים כל כך. היה חם ומשום מה המזגן לא עשה את מה שהוא אמור לעשות, והקטנצ'יק למרות שהיה כבר בן שש היה לא רגוע וגם האישה לא ממש ישבה וזימזמה שירים רומנטיים (רק הגדולה היתה שלווה כהרגלה). כדי להוסיף לאווירה הלא טובה, הצימר שלנו היה אמור להתפנות רק בשלוש והיה עוד מוקדם ולא ממש לקחתי את זה בחשבון. כמו כל גיבור על מצוי הבנתי שאני חייב לעשות משהו בנדון ובזיק אחד של הארה נזכרתי שפעם מישהו סיפר לי על מסלול מים בבניאס לא רחוק משדה נחמיה.

טיול מים בבניאס התחתון ליד שדה נחמיה
החלק הראשון של הנחל בימים רדודים יחסית

את הבניאס אפשר לחלק בגסות לשלושה חלקים - העליון, שם נמצאות שמורות עינות הבניאס ומפל הבניאס של רשות הטבע והגנים. התיכון, שם נמצא המסלול הנהדר לטנק הסורי ולשאר ישוב. והתחתון שעליו תקראו מיד, שם תוכלו לעשות מסלול מים מעולה חינמי ולא הכי עמוס בעולם (למרות שאף פעם אי אפשר לדעת).

אורך המסלול בערך שני קילומטרים, אפשר לעשות את כולו במים ואפשר גם ללכת את חלקו במים ואת חלקו על שביל נוח שנמצא בצמוד לנחל. כמובן שלא חייבים ללכת את כולו ואם מתעייפים או סתם מוצאים פינה מוצלחת ממש, אפשר לשבת בה ולמצות אותה עד הסוף.

לפני שממשיכים חשוב לי רק להגיד לכם שאחרי חורפים חזקים יש במסלול חלקים עמוקים שמחייבים שחיה וזרימה יחסית חזקה בחלקים ממנו, ככה שאם אתם עם ילדים קטנים כדאי לחכות קצת עם הטיול הזה (ובנתיים לנסות אולי את עין דיבשה או עין תינה).

טיול מים בבניאס התחתון ליד שדה נחמיה
מתחביבי, לשכב כמו אדיוט במים

איך מגיעים? נכוון את הוויז לחניון האקליפטוס ליד שדה נחמיה. והנה למען הנוחות שלכם, לינק לנקודת ההתחלה בגוגל מאפס. הדרך קצת משובשת אבל בהחלט עבירה לרכב פרטי גם אם הוא לא רכב חברה. זה חניון פיקניקים לא גדול במיוחד אבל מוצל ואם מצאתם אותו במקרה לא מלא תוכלו למצוא בו פינה נהדרת לפיקניק ליד מי הבניאס.

ממש בחניון נכנס למים הקרים ונתחיל לצעוד במורד הזרם. בשלב מסויים נזהה שלט ברור בצד הנחל שמסמן שיש לצאת מהמים. הסיבה לכך היא אשד מים שמחכה בהמשך עשרות מטרים בודדים לפניכם. אל תקחו סיכונים ואל תתחכמו וצאו בנקודה שהשלט מורה לכם. אחרי צעידה קצרה על השביל המקביל לנחל, תזהו את האשד היפה ותוכלו להכנס למים מיד אחריו. מכאן הזרימה נרגעת מעט ואפשר ללכת קצת יותר בנוחות במים.

עוד דבר שכדאי לשים אליו לב, הוא מפגש בין נחל הבניאס לנחל דן שמשתלב בעדינות מימין. הדרך הכי טובה לשים לב לחיבור הזה היא בהפרשי טמפרטורות קלים בין הבניאס הקר ממש לדן שהוא סתם קר.

טיול מים בבניאס התחתון ליד שדה נחמיה
אחת הפינות ליד שדה נחמיה

עם הכניסה לקטע הנחל שמקביל לשדה נחמיה (תזהו אותו משמאלכם) תוכלו לאתר כמה זולות שבנו לעצמם בני הקיבוץ. בין השאר תוכלו למצוא נדנדה על המים וכמה "טרזנים" שתוכלו לעוף איתם אל המים הקפואים.

נקודת הסיום של המסלול נמצאת ממש לא רחוק מכם מתחת לגשר הולכי רגל ירוק, רגע לפני שהבניאס מתחבר עם השניר ואחרי שהם הופכים לירדן רוקדים צ'רקסיה וממשיכים יחד כאחד עד לכנרת.

את החזרה לחניון האקליפטוס עושים על אותו שביל עפר שמקביל לנחל, או אם השארתם רכב בשדה נחמיה קופצים איתו חזרה לתחילת המסלול.


אם אהבתם את הפוסט, אני ממש אשמח אם תעקבו אחרי באינסטגרם כדי להכיר אותי קצת יותר. אתם יכולים גם להרשם לבלוג בראש העמוד לקבלת התרעה למייל ברגע שפוסט חדש יעלה.

18,605 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page