top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

שלוש אופציות לטיול משפחתי בהר מירון

עודכן: 1 באוק׳ 2021

לחובבי טיולים הר מירון הוא גן משחקים נהדר. על ההר השני בגובהו בארץ (אחרי החרמון כמובן) יש שלל אופציות לטיולים מכל הסוגים. ההר הוא נקודה מרכזית לאלו ההולכים את מסלול מים אל ים וכמובן את שביל ישראל, אבל יש בו עוד המון שבילים ומסלולים שיכולים להתאים ממש לכל הרכב - רק תבחרו. על אחת האופציות הלא מוכרות - מסלול נוח בנחל נריה, כתבתי כאן.

העונה המומלצת לטיולים באזור המירון היא בין הסתיו לאביב. בתחילת הסתיו פורחות החלמוניות בפסגרת ההר ושוטפות בצהוב בוהק את המדרונות שעדיין מעט יבשים. ממש במקביל לחלמוניות מתחילה גם פריחת הסתווניות והכרכומים ובהמשך עם בוא הגשמים מתרעננים העצים והשיחים של ההר, והעסק הופך לרטוב וחגיגי.

פריחת כרכומים בהר מירון
אין כמו עשב ירוק וטרי בטיול חורפי

אם אתם מעוניינים לראות את פריחת החלמוניות בהר מירון, רצוי להגיע סביב סוף אוקטובר - תחילת נובמבר אז הן פורחות ומעטרות את ההר (תבררו איתי לפני שאתם יוצאים כדי לוודא שהפריחה החלה).

כמה מילים על החלמונית סתם כדי שתדעו. החלמונית היא גאופיט כלומר - פרח הפורח מפקעת או בצל (במקרה של החלמונית מדובר בבצל). היא פורחת כל שנה באותם מקומות קבועים בזמנים קבועים. בארץ אפשר לראות את החלמוניות כבר מחודש אוקטובר ועד לסוף נובמבר בשלל אתרי טיול החל מרמת הגולן בצפון, נחל ראש פינה וכמובן בהר מירון והר תבור ועד לאזור הדרום באזור יער יתיר וירוחם. לא מדובר במרבדים גדולים אלא יותר במקבצי פריחה, ועדיין פריחת החלמוניות היא יפה ממש ומיוחדת.

בפוסט הזה אציע לכם שלוש אופציות לטיול בהר מירון:

  1. קצרצרה לפריחת החלמוניות וחזרה (כמאתיים מטרים)

  2. מעגלית על שביל הפסגה של המירון (כשניים וחצי קילומטרים)

  3. קווית ומומלצת מאוד שמצריכה שני רכבים מפסגת ההר אל חניון חברת חממה ליד בית ספר שדה הר מירון (כארבעה קילומטרים)

כל המסלולים מתחילים מאותה נקודה שיש לשים בוויז - חניון שביל הפסגה הר מירון.

אופציה ראשונה - אל פריחת החלמוניות

זו אופציה קצרה במיוחד, שמתאימה אם באתם להתרשם מהפריחה והנוף ואתם לא מעוניינים לבלות מעבר לזה במסלול. כמובן שההליכה באופציה הזו קלה מאוד ותתאים לכל גיל - גם לצעירים בגיל וגם לצעירים ברוח.

מהחניון נזהה את השביל האדום המוביל לשביל הפסגה של הר מירון. נצעד בשביל בעליה מתונה ולא קשה במיוחד. אם נגיע בעיתוי הנכון ילוו אותנו לאורך השביל גם סתווניות וכרכומים. אחרי הליכה של בערך 10 דקות נזהה מימין לנו מדרון קירח עליו מקבץ פריחה נהדר של חלמוניות וברגע נוף הגליל. ביום טוב אפשר לראות את החרמון והרי הלבנון. אחרי שנתרשם מהפריחה נחזור חזרה לרכב באותה דרך שבה הגענו. בקשה שלי מכם, הפיתוי להתקרב לחלמוניות כדי לצלם אותן גבוה מאוד, בבקשה הזהרו לא לפגוע בהן ובניצנים של אלו שעוד לא פרחו.

פריחת חלמוניות בהר מירון
חלמוניות בשיא הפריחה

אופציה שניה מעגלית - שביל הפסגה של הר מירון

זוהי האופציה הקלאסית שחביבה על הרבה משפחות ומטיילים שמגיעים אל הר מירון - ובצדק. המסלול שמסומן כולו בסימון אדום מקיף את פסגת ההר ומאפשר לנו נוף פנורמי מרהיב אל פסגות הגליל והרי הלבנון. בחלקים מסויימים של המסלול נכנס לתוך חורש גלילי טיפוסי, מלא בעצי קטלב ואלון. מפעם לפעם נוכל לעצור בנקודות תצפית ובהן הסברים על הנוף שנראה מולינו. אורך האופציה הזו היא בערך שני קילומטרים וכל מה שצריך לעשות הוא פשוט להצמד לשביל המסומן אדום. ההליכה בשביל הפסגה של הר מירון לא קשה במיוחד ותתאים כמעט לכל גיל.

שביל הפסגה בהר מירון
חורש מוצל ונעים בשביל הפסגה

אופציה שלישית (המועדפת עלי) - משביל הפסגה לחניון חרבת חממה

אם הגעתם להר מירון לא רק לפריחת החלמוניות אלא גם כדי לשלב טיול של ממש, זו האופציה עבורכם. אורך המסלול כארבעה קילומטרים אבל הוא לא קשה במיוחד וכולו במגמת ירידה. המסלול מתחיל כמו שכבר כתבתי בחניון שביל הפסגה של הר מירון ומסתיים בחניון חרבת חממה בתחילת העליה להר, ממש בסמוך לבית ספר שדה הר מירון ("חניון לילה חורבת חממה" בוויז) - שם נשאיר רכב לסיום.

תחילת המסלול בשביל הפסגה של המירון על סימון שבילים אדום. אחרי קצת יותר מקילומטר הליכה, נגיע לפיצול שבילים עם שביל מסומן שחור הפונה ימינה - זו הדרך שלנו.

מכאן יוריד אותנו השביל השחור אל נקודת הסיום רוב הזמן במתינות ובנוחות. השביל עובר לסירוגין בחורש בצל העצים ולעיתים נפתח ומאפשר לנו להנות מהנוף הנהדר של סביבת הר מירון. לאורך המסלול המון מקומות לעצירה לארוחת בוקר או סתם להתפנן בשמש חורפית נעימה.

נוף משביל הפסגה בהר מירון
איזה נוף יא אלללה

טיפ: אם רוצים לעשות את המסלול מאתגר יותר, אפשר לעשות אותו בכיוון ההפוך כלומר - בעליה.

טיפ נוסף: אם הגעתם להר מירון בשלג והכביש חסום, אפשר לטפס בשביל הזה עד שמגיעים לגובה השלג. במקרה כזה חשוב מאוד להגיע מצויידים להליכה בקור ולהיות מוכנים לשביל חלק ומאתגר.

עוד טיפ אחרון: אם נשאר לכם זמן באזור, שווה לקפוץ לתצפית מהר אדיר שנמצא ממש מרחק נסיעה קצר ("הר אדיר" בוויז) ולהנות שם מתצפית מרהיבה לכיוון לבנון וגם מאתר הנצחה מרגש לנופלי הקרב בבינת ג'בל במלחמת לבנון השניה.


אם קראתם את כל הפוסט כנראה ששווה לכם להרשם בראש האתר ולקבל את הפוסט הבא ישירות למייל שלכם. חוץ מזה אתם מוזמנים לעקוב אחרי גם באינסטגרם... כיף שם ומלא המלצות נוספות.


11,537 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page