top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

מערת אורנית - עם חלון לים התיכון

עודכן: 3 בספט׳ 2021

כמעט כל שנה אני אומר לעצמי שהשנה נלך למערת אורנית ליד טירת הכרמל. ולמה לא בעצם? היא נמצא עשר דקות נסיעה מהבית שלי, המסלול אליה לא ארוך כזה ומתאים ליום שבת עם מחויבות לארוחת צהריים משפחתית ואומרים שיש ממנה נוף נהדר.

מערת אורנית מסלול קל עם נוף ליד חיפה
הנוף ממערת אורנית

אבל עובדה, כל שנה נגמרת לה עונת הטיולים בלי שישבנו והשקפנו על הנוף מאחד החלונות שיש במערה.

השנה עם הקורונה וכל הטירלול הזה, חיפשתי מסלול קצר לא רחוק מהבית כזה שאפשר לתקתק זריז ולחזור הביתה בלי לחטוף איזה חיידק או קנס מיותרים.

המערה עצמה היא בעצם מערכת של כמה חדרים בקומפלקס מערות. כמעט בכל חדר כזה יש חלון שמשקיף לכיוון אחר. חלון אחד משקיף לכיוון טירת הכרמל והים התיכון, חלון אחר משקיף על נחל נדר ממש מתחת ועל שכונת דניה (זאת של העשירים בחיפה). ויש עוד חלון היפה ביותר לטעמי שמשקיף על מורדותיהם של נחל גלים ונחל נדר שגולשים משוויצריה הקטנה ומגיעים ממש עד למרגלות הרכס שעליו ניצבת המערה.

זו פשוט פינה מושלמת גם למשפחות וגם לזוגות וכל מה שצריך זה לארוז כמה פירות, ופק"ל קפה ופשוט להגיע למערת אורנית ולמצוא בה את הפינה המתאימה לכם.

מערת אורנית טיול קל עם נוף ליד חיפה
שם בשפיץ מעל העץ מחכה לנו המערה

עוד דבר שסתם מעניין לדעת על מערת אורנית הוא, שפעם חי פה האדם הקדמון. לצערי השרידים שאפשר לראות במקום כיום הם דווקא זה של האדם המודרני והמתוחכם שלפעמים שוכח את הזבל שלו במקומות יפים במיוחד. הארכיאולוגים של העתיד לא יצליחו לפענח את התופעה הבזויה הזו וגם אני לא ממש מצליח.

אורך המסלול עד למערת אורנית הוא כקילומטר על שביל נוח אבל לא מוצל כך שלא מומלץ להגיע לטייל בה ביום חם. המסלול עצמו הוא מסלול קווי - כלומר הלוך חזור אבל אפשר להתחבר למסלול נוסף למעיין עין קדם ומיד אסביר איך.

כדי להגיע לתחילת המסלול נכוון את הוויז למלון קדם בטירת הכרמל. זהו מלון בוטיק חדש יחסית שנבנה במקום, אנחנו נחנה בחניה שבסמוך למלון ונאתר מספר שולחנות פיקניק ושלט - "פארק מונהיים". מהפארק הקטן נעלה על סימון שבילים אדום שיקח אותנו במעלה השלוחה. מהר מאוד נקבל ישר פרצוף נוף דרמטי ויפה של הכרמל, במיוחד בקטע בו השביל נהיה צר יחסית כשמולינו הרכס עליו נמצאת המערה. בגדול השביל הוא במגמת עליה ברובו אבל לא מדובר במסלול קשה במיוחד ועם קצת סבלנות כמעט כל אחד יצליח ללכת בו.

כדי להקל עליכם, הנה לינק למסלול על גבי מפה.

מערת אורנית טיול קל עם נוף ליד חיפה
החלון האהוב עלי עם הנוף לשוויצריה הקטנה

בעקרון, השביל האדום עובר דרך המערה במספר חדרים (קצת זחילה אבל לא משהו אתגרי במיוחד) וממשיך הלאה עד לנחל ספונים בכרמל, זה מסלול שמצריך יום שלם ושני רכבים. שווה להמשיך קצת עם השביל דרך חדרי המערה כדי להגיע לחלון אינטימי יחסית עם אוויר מצויין.

כמו שכתבתי בהתחלה, במערה מספר חדרים שפונים כל אחד לכיוון אחר ובכולם אוויר נעים ובריזה טובה מהים גם עם הגעתם ביום חם יחסית. אם בא לכם להתרענן ממש, תאלצו לרדת בזהירות בשבילים לא מסומנים אל הערוץ העמוק שמפריד בין מערת אורנית לשכונת דניה בחיפה. שם למטה, תוכלו להתחבר לשביל למעיין עין קדם שזורם כל השנה והוא נקודה מעולה להתרענן בה - הנה כאן, כל הפרטים על המעיין.

עין קדם מעיין בכרמל ליד מערת אורנית
עין קדם - מעיין נהדר ממש קרוב למערת אורנית
 

אני רק שאלה:

מה אורך המסלול? כקילומטר לכיוון.

יש צל? השביל לא מוצל לכל אורכו.

מתי הכי טוב לבוא? בחודשי האביב הכל פורח וירוק, לקראת הקיץ כדאי להגיע דווקא בשעות אחהצ ולהנות מבריזה נעימה.

עוד משהו? בבקשה בבקשה, שמרו על המקום נקי. אם בא לכם אתם מוזמנים לעקוב אחרי גם באינסטגרם וגם להרשם לאתר ולקבל את הפוסט הבא ישירות למייל בלי שתצטרכו לחפש יותר מדי.



7,078 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page