top of page

תודה על ההרשמה

  • תמונת הסופר/תAvihay Shaked

עין חרדלית - נחל כזיב אבל לקטנטנים

כמעט כולם מכירים את המלך של הגליל המערבי - נחל כזיב כמובן. זה באמת המקום האהוב עלי לטיולים מכל כך הרבה סיבות שאני מעדיף לא לחפור לכם מדי. על נחל כזיב ושלל האופציות לטיול בו כתבתי כאן, אבל המשותף לכלל האופציות שהן פחות מתאימות למשפחות עם ילדים קטנים או לכאלו שאינם מיטיבי לכת.

או! אז בשביל זה כתבתי עבורכם את הפוסט הזה על עין חרדלית.

עין חרדלית נחל כזיב למשפחות
אחת מהפינות הרדודות בעין חרדלית

המעיין עם השם המוזר הזה "חרדלית" (שמתאר אגב מעיינות הפורצים במקביל במדרון ההר) הוא הנביעה המערבית ביותר בנחל כזיב. לאורך הנחל מספר נביעות אך אלו כאמור פחות נגישות למשפחות, בניגוד כמובן לעין חרדלית.

המקום עצמו מיניאטורה מקסימה של נחל כזיב, ממש סוכריה. המסלול במקום קצרצר אורכו 200-300 מטרים אפילו אי אפשר לקרוא לו "טיול". בנוסף הגישה נוחה מאוד מהרכב ויש המון המון המון צל מעצי הדולב הגבוהים הגדלים מעל הנחל.

עין חרדלית בנחל כזיב למשפחות
בסתיו השלכת נהדרת כאן

ומה לגבי המים? טוב זה משתנה מעונה לעונה כי אתם כבר יודעים... זה לא שוויץ פה, כולה עין חרדלית כן?

אבל בעקרון אחרי חורפים חזקים יש המון מים שמגיעים בערך עד גובה מותניים של אדם מבוגר. לאורך הקיץ יורד מפלס המים מן הסתם למינימום אבל תמיד העסק נשאר רטוב וזורם שם. אחרי חורפים קצת פחות טובים עדיין יש זרימה נחמדה במקום, עדיין נחמד מאוד להגיע אבל המים לא יהיו גבוהים מדי.

אגב, אם אתם חובבי שלכת כתומה ואירופית מומלץ מאוד להגיע לעין חרדלית או לנחל כזיב בעונת הסתיו למראות נהדרים של שלכת אמיתית.

לאורך הערוץ הקצר והזורם יש לא מעט נקודות להתמקם בצל ליד הנחל ולהנות מהאווירה הנעימה.

כדי להגיע למקום, פשוט כיתבו בוויז "חניון עין חרדלית" ותנו לגברת עם הקול המתכתי לעשות את השאר. החניון במקום מסודר אבל קטן יחסית בימים חג ומועד הוא מתמלא מהר והחניה לאורך הכביש המוביל לנקודה. מהחניון נלך מרחק קצר על שביל העפר עד שנזהה את זרימת המים והערוץ.

כמו שהבנתם המקום מאוד אטרקטיבי ולכן אם אפשר רצוי להגיע באמצע שבוע או בשעות אחר הצהריים או מוקדם מאוד בבוקר. אם אתם שואלים אותי, אל תתקרבו למקום בחגים או חול המועד - אבל זה רק אני...

 

אני רק שאלה:

כמה זמן ההליכה מהרכב? מספר דקות בודדות על שביל כורכר נוח.

מותר מנגל? לא ואל תנסו גם (גם לגבי מוזיקה... עדיף שלא)

כמה קרים המים? קרים אבל סבבה, לא משהו שיכווץ לכם מדי את אתם יודעים מה...

מה עוד באזור? אפשר לשלב ביקור במקום עם אתר ראש הניקרה שאני אוהב במיוחד.

אם בא לכם לראות עוד ממני, אתם מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרם... מבטיח שלא יהיה משעמם.


עין חרדלית בנחל כזיב למשפחות
יאללה תבואו!

11,395 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page